وظیفه پیامبر (ص) رساندن دین به مردم بود

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: عمدهٔ وظیفهٔ حضرت، رساندن دین به مردم بود؛ دینی که نازل‌ شده پروردگار، کامل‌ترین و جامع‌ترین دین بود.
کد خبر: ۹۳۲۷۲۸۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

همزمان با مبعث رسول خدا (ص) حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی با بیان اینکه حضرت پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: من حرم الرفق، فقد حرم الخیر کله؛ هرکس مدارا نداشته باشد، از زندگی خیر و خوشی نمی‌بیند، اظهار کرد: تردیدی نیست که افراد در زندگی ، در راه‌ها و کارها ، دچار لغزش و اشتباه می‌شوند و چیزهایی بر سر راهشان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: انسان، در جامعهٔ آرمانی و با انسان‌های معصوم، زندگی نمی‌کند. هرکس نسبت به دیگران، در هر درجه از مراقبت و تعهد شناسی باشد، ممکن است دچار خطا و لغزش شود و در دوستی‌ها و ارتباط‌ها دچار کوتاهی یا زیاده‌روی شود؛ چنانکه دیگران نسبت به او نیز چنین‌اند. این دست مسائل، نباید در روابط خانوادگی و گروهی و اجتماعی تأثیری منفی داشته باشد، چون جریانی است همگانی و همه جایی و هر کس که از دیگران لغزش‌هایی می‌بیند، خود نیز ممکن است در برابر دیگران به همان لغزش‌ها دچار شود .

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه در بحث مسئولیت پیغمبر اسلام عمدهٔ وظیفهٔ حضرت، رساندن دین به مردم بود؛ دینی که نازل‌شدهٔ پروردگار، کامل‌ترین و جامع‌ترین دین بود، گفت: این دین که باید حضرت تبلیغ می‌کردند، یک مبارزهٔ همه‌جانبه با شرک و کفر بود و درگیری‌های شدیدی ایجاد می‌کرد؛ چون کفر و شرک در مردم پابرجا شده بود و حدود ششصد سال بود که مردم بعد از حضرت مسیح دچار کفر و شرک بودند و این دین نسل به نسل به آنها به ارث رسیده بود.

ابوالقاسمی افزود: آنها باور نداشتند روزی دینی بیاید و با همهٔ مسائل دینشان مخالفت کند؛ باید هم مخالفت می‌کرد، چون هم شرک و هم کفر، هم شرک مشرکین بت‌پرست و هم شرک مسیحیت باطل بود و هیچ‌گاه به عقل و علم و فطرت متکی نبود.

وی در ادامه اضافه کرد: فرهنگ خودساخته ای بود که البته داستان این فرهنگ‌ها داستان عجیبی است که از نظر من این جمله هیچ کتابی ندارد، بلکه کلاهبرداری سنگینی بود که شیادان خائن و دزدان راه انسانیت علیه تودهٔ مردم به‌کار گرفته بودند و کارشان هم گرفته بود.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با بیان اینکه خداوند متعال زمانی پیغمبر رافرستاد که رابطه جامعه جهانی با نبوت قطع بود، عنوان کرد: یعنی 600سال بود از بعثت حضرت مسیح گذشته بود ومردم 600سال بود که صدای درست نبوت و حقایق نبوت را نمی شنیدند. افرادی هم که خود را وابسته به انبیا گذشته مخصوصا مسیح و موسی می دانستند؛ کارشان فقط تحریف حقایق و وارونه کردن حقایق برای پرکردن جیب خود بود.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: تمام ملت ها در خواب سنگین غفلت بودند، تمام ستون های ارزش ها منهدم شده بود وحتی ملت ها معانی لغات رو جابجا کرده بودند. آن ها شجاعت را به غارتگری و پیروزی را به کشتار معنا می کردند. در یک چنین زمانی خداوند متعال پیغمبر را فرستاد، رسول خدا خواب غفلت را از مردم زدود و به تدریج ارزش های واقعی رابه جامعه بازگرداند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار