مکتب سرخ شهادت تا همیشه زنده خواهد ماند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: مکتب سرخ شهادت که برگرفته از آموزه‌های عاشورایی است بی‌شک تا همیشه در جان زمان جریان خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۹۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

همزمان با روز بزرگداشت شهدا حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه ضمن اشاره به اینکه ایثار و شهادت ارزشی معنوی و انسانی است و تکریم و تعظیم شهدای معزز که با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی در مسیر پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی گام نهادند، اقدامی بس ارزشمند است، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شهیدپرور و غیور ایران به وجود چنین اسوه‌هایی از ایمان و ایثار افتخار می‌کنند و پیروی از آرمان‌های آنان را همواره هدایتگر راه خویش می‌دانند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری «امروز عزت و استقلال ملت ایران و پیشرفت‌های مادی و معنوی کشور که مردم و مسئولان ما آن‌ها را به‌حق، مایه افتخار خود می‌دانند و بدان می‌بالند، به برکت جان‌فشانی‌های بهترین فرزندان این مرزوبوم در راه استقرار نظام اسلامی و دفاع از ارزش‌های آن به دست آمده است».

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: رسول اکرم (ص) فرمودند بالاتر از هر نیکی؛ نیکی به دیگری است تا آنکه انسان در راه خدا کشته شود.هر کس در راه خدا کشته شود بالاتر از آن نیکی وجود ندارد.

محمدی وند با اشاره به اینکه محافل و مجالس شهدا همیشه برای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بزرگ وعزیز بوده است، چرا که خود شهدا بزرگ هستند آنقدر بزرگ که مزارشان هم دارالشفای عارفان وعاشقان است، گفت: شهدای والامقام با نثار خون خویش نشان دادند که آموزه‌های دین مبین اسلام و فرهنگ والای ایثار و شهادت در جان و وجود فرزندان این ملت ریشه دارد و آنان در هر مرحله از تاریخ به‌ واسطه اعتقاد و آرمان والای خود، برای پاسداری از ارزش‌ها دینی و انقلابی رشادت و ایثارگری می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب سرخ شهادت که برگرفته از آموزه‌های عاشورایی است بی‌شک تا همیشه در جان زمان جریان خواهد داشت تا ملت‌های مسلمان در پرتو این فرهنگ والا، هرگز تحت سیطره ظلم ظالمان قرار نگیرند و همواره نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند. شهدا به عنوان قهرمانان اصلی این مرز و بوم، همان نام آورانی هستند که گاه در اوج بی‌نامی در آسمان‌ها مشهورتر از زمین‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با عنوان اینکه شهید، واژه شجاعت می‌سراید و دیوان اشعار زمان را در فصل آزادگی و استقلال به اتمام می‌رساند؛ بیان داشت: از همین روست که خداوند متعال برای شهید جایگاهی بس والا را تعیین کرده و فرموده است که شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند.

محمدی وند با اشاره به اینکه 22 اسفند که در آستانه بهار طبیعت به نام روز شهدا نام گرفته، بهترین فرصتی است که به یاد آوریم بهار امروز عزت، استقلال و آزادی این ملت با نسیم خوش شهادت در این کشور مستقر شده و توانسته که ریشه‌های بی‌عدالتی و ظلم پذیری را از جای در آورد، گفت: امروز تکریم شهدا، خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگری کم‌تر از شهادت نیست. ایثار و شهادت از پایه‌های اصلی نظام اسلامی هستند و باید در جامعه حفظ شود و اگر در این مسیر با همدلی، هم‌افزایی و وحدت جلو برویم؛ قطع به یقین موفق خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار