خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان البرز

لزوم هم افزایی در رفع نیازهای ناحیه شهری مهرگان

نصیری گفت: با افزایش هم افزایی موجود، همچون گذشته، می توان قدم های مثبتی در رفع نیازهای ناحیه شهری مهرگان برداشت
کد خبر: ۹۳۲۷۳۳۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نصیری فرماندار شهرستان البرز در نشست خبری با موضوع تشریح بودجه سال ۱۴۰۰ شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان و امضاء تفاهم نامه مابین اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری محمدیه که به ریاست فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین برگزار شد بیان کرد: مشکلات فرهنگی، امنیت، مسایل اجتماعی، کمبود پارکینگ و کلانتری، در حوزه اجتماعی کمبود مساجد و حوزه های بسیج و کتابخانه ها، عدم ایمنی کانال آب از جمله کمبودهای ناحیه مهرگان است.

وی ضمن تقدیر از مسوولان استان در رفع مشکلات این ناحیه شهری گفت: در ناحیه شهری محمدیه پروژه های خوبی در حال اجراست و این در حالی است که شورا و شهرداری در ماه های پایانی خود بسر می برند و امیدواریم تفاهم نامه ایجاد شده بتواند مشکلات این ناحیه را برطرف نماید.

نصیری اظهار کرد: بحث نوسازی حمل و نقل درون و برون شهری ناحیه مهرگان، گارد ریل و فنس کشی کانال آب مهرگان جزو امور مهمی است که جهت رفع آنها باید در تفاهم نامه قید شود. همچنین ایمن سازی پل ۹ دی با توجه به کوتاه بودن نرده ها که می تواند خطرات عدیده ای داشته باشد، از دیگر امور مهمی است که نیاز به رسیدگی دارد.

دغدغه مردم مهرگان، کمبود بودجه عمرانی و فرهنگی است

در ادامه رحیم لو شهردار محمدیه بیان کرد: ناحیه شهری مهرگان مردمانی برخوردار به لحاظ معنوی و کم برخوردار به لحاظ مادی دارد. ۵ هزار و ۴۳۲ متر زمین به ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان افق های روشنی را پیش چشم مردم این ناحیه شهری ایجاد کرده است.

الحاق ۲۵۰ هکتار زمین به این ناحیه، موجب ایجاد خدمات در مهرگان می شود

وی گفت: تکمیل و آماده سازی معابر، احداث کتابخانه، احداث پارک ۲۲ هکتاری، احداث پارکینگ، نصب دوربین های نظارتی، با اعتبار هشت میلیارد تومان، نردبان ۵۶ متری آتش نشانی، از اقدامات ایجاد شده در این ناحیه شهری است اما به لحاظ زیرساختی و فرهنگی و ورزشی مشکلات زیادی در آن وجود دارد.‌

شهردار محمدیه اظهار کرد: بحث موضوعات فرهنگی ناحیه مهرگان و بودجه عمرانی از امور مهمی است که نیاز به توجه دارد. روندی که برای ناحیه شهری مهرگان متصور می باشد با الحاق ۲۵۰ هکتار زمین به این ناحیه، موجب ایجاد درآمد شهرداری برای ایجاد خدمات به این منطقه می باشد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار