خبرهای داغ:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

قانون ساماندهی، تولید و حمایت از مسکن یک قانون مترقی است/فساد در کشور سیستماتیک نشده است

همدان-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی قانون ساماندهی، تولید و حمایت از مسکن را یک قانون مترقی دانست و گفت: کار مسکن مهر، یک اقدام انقلابی بود.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۴۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰

قانون ساماندهی، تولید و حمایت از مسکن یک قانون مترقی است/فساد در کشور سیستماتیک نشده استبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی نیکزاد در نشست تخصصی با برخی از فعالان حوزه‌های مختلف استان همدان با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی در کشور دو تفکر حاکم شده است، اظهار داشت: تفکری که می‌گوید ما نمی‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم و باید با کدخدا صحبت کنیم و یک تفکر که هم می‌توانیم و شدنی است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین گناه کبیره ربا و پیروی از حکومت طاغوت است، افزود: ولایت فقیه عامل تداوم و پایداری انقلاب است؛ ما هرگز ولایت طاغوت را نمی‌پذیریم، اگر ولایت فقیه نبود فلسفه انقلاب معنی و مفهوم نداشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکمرانی الهی را که امام خمینی (ره) به ارمغان آورده است، شرق و غرب نمی‌تابد، گفت: امروز ثروت کشور در دست احزاب کارگزاران و حزب اعتدال است حتی اگر همین حالا هم جریان حزب اللهی کار را به دست بگیرد باز هم ثروت کشور در دستان آنها نیست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از حضور حداکثری در انتخابات سخن گفتند، گفت: ما نیز هرگز نگفتیم که در انتخابات مجلس با حداقل‌ها پیروز شویم بنابراین اگر فردی هم چنین سخنی را بیان کرده، اشتباه گفته است و دولت باید اقدامی در راستای ترغیب حضور حداکثری انجام دهد.

نیکزاد با بیان اینکه نمایندگان نباید در امور اجرایی دخالت کنند، عنوان کرد: نمایندگان وقتی وارد امور اجرایی می‌شوند که کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه من در زمان وزارت خود به هیچ عنوان به نماینده‌ای باج ندادم و حتی یک سئوال هم از بنده در مجلس پرسیده نشده است، تصریح کرد: من همیشه به آنها اعلام می‌کردم که از ما کار بخواهید به همین دلیل نیز هر دوشنبه ساعت‌ها با نمایندگان جلسه برگزار می‌کردم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از اتمام دوره وزارتم حتی یک پرونده هم در دستگاه‌های نظارتی ندارم، افزود: نماینده در بخش اجرایی وقتی به کاری ورود می‌کند که روی زمین مانده باشد. 

وی با تأکید بر اینکه برخی‌ مشکلات با مبلغ اندکی۲ و ۵ میلیون تومان وام برطرف می‌شود، افزود: ایران ۱۲ هزار قانون دارد که بسیاری از آنها در تناقض با یکدیگر هستند در حالی که فرانسه تنها یک هزار و 200 قانون دارد.

نیکزاد با بیان اینکه همه امورات ستاد اجرای فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفین و بنیاد مسکن زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: ستاد اجرای فرمان امام(ره) از مالیات معاف نیست و فقط بنیاد ۱۵ خرداد از مالیات به دستور امام خمینی (ره) معاف است و حسابرسی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بر خلاف سایر ادارات که یک بار در سال انجام می‌شود، در سال دو بار است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از مباحث اقتصادی حاشیه‌دار پرهیز می‌کند، گفت: برنامه‌ها و درآمدهای ستاد اجرایی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری اخیراً در راستای کارهای اجتماعی هزینه می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک دولت در دنیا معرفی کنید که طی چهار سال احداث ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن را شروع کرده و ۳ میلیون آن را افتتاح کرده باشد، گفت: بین مردم حتی به اندازه انگشتان دست پیدا کنید کسانی را که خواهان پس دادن مسکن مهر خود باشد.

وی قانون ساماندهی، تولید و حمایت از مسکن را یک قانون مترقی دانست و بیان کرد: کار مسکن مهر، یک اقدام انقلابی بود چون وزنه‌هایی که بر مسکن بسته شد را برداشتیم و با همکاری بین وزرا کار را پیش بردیم.

*۱۳ میلیون نفر در کشور حاشیه نشین داریم

نیکزاد با بیان اینکه ۱۳ میلیون نفر در کشور حاشیه نشین داریم، افزود: سن ازدواج دختران ۲۹ سال و سن ازدواج پسران به ۳۰ سال رسیده است و چه کسی باید پاسخگوی این اتفاق باشد؟

وی در خصوص توقف ساخت مسکن مهر گفت: متأسفانه اطلاعات غلطی به رئیس جمهور دادند، چراکه اگر دقت می‌کردند متوجه می‌شدند که مسکن موتور محرک ۱۳۶ رشته است و صنعت را نیز فعال می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس ۵ هزار میلیارد تومان برای قیر مصوب شد که با قیمت مناسب در اختیار بخش‌هایی که نیاز دارند قرار بگیرد، گفت: هفت پالایشگاه دور هم نشستند و قیمت قیر را به ۸ میلیون تومان رساندند. 

وی با بیان اینکه باید رئیس جمهور پای کار بیاید و نظارت کند، تصریح کرد: با وجود اینکه رئیس بانک مرکزی در خرداد ماه سال ۹۹ بخشنامه صادر کردند که ۲۰ درصد یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات را به مسکن اختصاص دهند متاسفانه ۵ درصد هم اتفاق نیفتاده است.

نیکزاد با بیان اینکه در بودجه سال آینده ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن درنظر گرفته شده است، ابراز داشت: خوشبختانه مردم اقساط خود را پرداخت می‌کنند و بر اساس آمار نیز بانک مسکن تنها ۲ درصد تسهیلات عقب افتاده دارد.

وی با اشاره به اینکه دو مسئله در کشور شفاف نشده و نخواهد شد، بیان کرد: اولین مورد کاداستر است که اگر شفاف شود، تمامی اموال شفاف می‌شود اما اجازه نمی‌دهند چون از ۵۰۰ میلیون حساب بانکی، ۵۴ درصد دارایی آن به چهار دهم درصد افراد اختصاص دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فعال شدن کاداستر حل اختلافات و تخلفات در دادگاه‌ها را نیز آسوده می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس هرگز از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از دلار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی سخنی به میان نیاورده است، تصریح کرد: مجلس اصلاً روی این قیمت نظر نداشته است و دولت نمی‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد چون با کاهش قیمت دلار، بورس نیز سقوط می‌کند.

نیکزاد با بیان اینکه مجلس بعد از استقرار کمیسیون‌ها را موظف کرد سه اولویت کاری خود را در راستای عزتمندی و معیشت مشخص کنند، گفت: کمیسیون امنیت قانون راهبردی برای لغو تحریم و صیانت از حقوق مردم را مطرح کرد و جریان جمعیت را که دغدغه مقام معظم رهبری است پیگیری کرد؛ تصویب مالیات بر خانه‌های خالی و قانون شفافیت و حمایت و تولید و جهش مسکن از دیگر اقدامات مهم مجلس است.

وی با بیان اینکه فساد در کشور سیستماتیک نشده است، گفت: مردم از فساد و تبعیض می‌نالند و از فقر نمی‌نالند بنابراین قانون مبارزه با مال‌شویی باید شفاف شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ایران اقتصاد ما تولید محور نیست و به صورت دلالی است.

وی در خصوص استقرار دفتر یونسکو در همدان با بیان اینکه وظیفه دفتر یونسکو تصویب جایگاه ویژه همدان در یونسکو است، گفت: دفتر یونسکو نمی‌تواند سند ۲۰۳۰ را اجرا کنند فقط باید حواستان باشد افراد معلوم الحال در آن مستقر نشوند و به دست نیروهای انقلابی سپرده شود و انقلابی عمل کنند تا اگر بخواهند تحت عنوان پروژه تحقیقاتی عمل کنند جلو آن گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات