خبرهای داغ:
نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی

نحوه نظارت بر مدارس غیر دولتی نیازمند بازنگری است

عباسپور نحوه نظارت بر مدارس غیر دولتی را نیازمند بازنگری و دقت عمل دانست.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۰۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه شورای نظارت بر مدارس غیردولتی استان با حضور روح الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

روح الله عباسپورنماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و مبعث رسول مکرم اسلام(ص) بیان کرد: رسول اکرم(ص) معلم اخلاق، تزکیه نفس و هدایت مردم بود و این موضوعات از برجسته‌ترین مأموریت‌های الهی بود که توسط خداوند بر عهده‌ ایشان گذاشته‌ شده بود.

عباسپور نحوه نظارت بر مدارس غیر دولتی را نیازمند بازنگری و دقت عمل دانسته و افزود: باید نظارت لازم بر مدارس غير دولتي و اينكه چه افرادي با چه تخصصي در آنجا فعالیت می کنند صورت گیرد.

وی اظهار کرد:با توجه به کمبود سرانه فضای آموزشی به اندازه کافی در مدارس غیر دولتی دانش آموزان از دسترسی به فضای بانشاط و شاداب در محیط مدرسه محروم هستند که این موضوع ارتباط مستقیم با کیفیت آموزش دارد.

عباسپور گفت: دستگاه هایی که در قانون برای آنها نقش تعریف شده باید در کنار آموزش و پرورش به وظایف قانونی خود عمل نمایند،در مجموع ارزیابی ها مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی علمی و آزاد عملکرد قابل قبولی در استان داشته اند.

نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج با اشاره به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در مدارس غیردولتی دولت در سیاست گذاری به نحو شایسته ای عمل کرده و موفق بوده است،اما در بخش حمایتی و نظارتی ورود جدی صورت نگرفته است ،که امروز ما شاهد مشکلات متعدد در این بخش هستید.

۱۰ درصد از دانش آموزان استان قزوین در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

حسنعلی اصغری در این جلسه با اشاره به اینکه حجم وسیعی از مدارس در استان استیجاری است گفت :در استان قزوین ۲۵۹ واحد آموزش غیر انتفاعی وجود دارد که از این تعداد ۴۱ واحد آموزشی احداثی، ۳۰ واحد خریداری و ۱۸۸ واحد به صورت استیجاری مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان مشکلات موجود برسر راه فعالیت های مدارس غیردولتی گفت: باید سهم حضور دانش آموزان را در مدارس غیر انتفاعی بر اساس تکلیفی که قانون تعیین کرده به ۱۵ درصد برسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها