خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به اینکه دولت آینده باید شجاع و عمیقا اسلامی باشد، گفت: دولت باید معتقد باشد که می‌توان در صحنه داخلی و بین المللی پایه‌های تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کرد.
کد خبر: ۹۳۲۹۱۲۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام سجاد (ع)، اظهار کرد: ۳ هزار دعا و مناجات از ائمه اطهار نقل شده است و در منابع و مصادر دینی ما این دعا‌ها وجود دارد و در عصر حاضر نیز در کتاب‌ها و موسوعه‌هایی گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه از امام سجاد (ع) ۲۷۰ دعا جمع آوری شده است، افزود: دعا سکوی پرش انسان بوده و در همه ادیان الهی ریشه داشته و در منطق اسلام نیز به زیبایی حقیت ناب دعا و نیایش ظهور و بروز پیدا کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام سجاد (ع) قهرمان دعا و نیایش است، گفت: میراث امام سجاد (ع) دارای ویژگی‌هایی است و این میراث در کتاب شریف صحیفه سجادیه گردآوری شده است. در مکتب امام سجاد (ع) دعا به شیوه‌ای برای بیان همه معارف دین تبدیل شد.

وی با بیان اینکه خواندن صحیفه سجادیه موجب شناخت نسبت به ابعاد مختلف دین مبین اسلام می‌شود، تصریح کرد: بعد از عاشورا امام سجاد (ع) وارد جریانات و شورش‌ها نشد چرا که با این اقدام عاشورا در آن‌ها خلاصه می‌شد در حالی که عاشورا پیام بزرگ الهی بود که در طول تاریخ دل‌های مشتاق را جمع کرده و به سمت حرکت‌های اصیل دینی سوق داد؛ حرکت بزرگ عاشورا نمی‌توانست در ظرف‌های محدود نظیر قیام مختار و... خلاصه شود.

اعرافی با اشاره به اینکه در سال جدید دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود، اظهار کرد: انتخابات لیلقه القدر سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور بوده و جلوه گاه حضور آگاهانه و انتخاب مردم در دو واقعه بزرگ است.

وی با بیان اینکه خدمات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور را می‌ستاییم، گفت: این مجموعه‌ها قابل تعالی و تکامل بوده و البته در برخی مواقع شاهد آسیب‌هایی بوده ایم و باید مردم انتخابات شورا‌های شهر و روستا را مهم قلمداد کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید افرادی پاک دست، متدین، معتقد، پایبند به قوانین شرع و اخلاق از سوی مردم انتخاب شوند، تصریح کرد: کسی که قرار است زمام امور اداره شهر و روستا را به دست بگیرد باید این ویژگی‌ها را داشته باشد و این مسئله باید از سوی مردم و گرو‌هایی که کاندیدا‌ها را معرفی می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه افراد منتخب باید کارشناس بوده و دید راهبردی داشته و نسبت به شهر شناخت داشته باشند، افزود: شهر قم دارای جایگاه مهم ملی و بین المللی است و منتخبان این شهر باید در طراز این پایگاه بزرگ باشند و نگاه راهبردی و کارشناسی و تخصص لازم و آشنایی با مباحث شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی با بیان اینکه منتخبان شورا‌ها باید آسیب‌های اجتماعی محیط خود را شناخته و ارزش‌های اخلاقی و انقلابی را مهم قلمداد کنند، گفت: انتخابات شورا‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با کمال دقت انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: گروه‌ها، جریانات سیاسی، جوانان و ملت بزرگ و رشید ما بدانند در آغاز قرن ۱۵، بیانیه گام دوم و شرایط دشوار و حساس کشور باید شخصی شجاع، جامع، مقاوم و کسی که مردم و توانایی‌های مردم را باور داشته و از دشمنان نهراسد برگزیده شود.

امام جمعه قم افزود: باید افراد قوی‌تر و آگاه‌تر را برگزینیم و بدانیم انتخاب رئیس جمهور بر روی اقتصاد، سیاست، جامعه و فرهنگ ما اثرگذار است و اگر فردی دارای فکر و برنامه انتخاب شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: روح انقلابی، جهادی و اعتقاد به فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی اصول مهمی است که کشور را می‌توان نجات داد و ما نباید این انتخابات را دست کم بگیریم.

اعرافی با اشاره به اینکه دولت آینده باید شجاع و عمیقا اسلامی باشد، گفت: دولت باید معتقد باشد که می‌توان در صحنه داخلی و بین المللی پایه‌های تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کرد چرا که در شکل دهی به چنین دولتی ضعف‌هایی داریم که باید پایه ریزی آن را در انتخابات دنبال کنیم.

وی در خصوص برجام و بدعهدی غربی‌ها گفت: همه ملت بدانند حرف‌های بی حساب و کتاب را نباید باور کرد؛ اگر در مقابل آن‌ها کوتاه بیاییم آن‌ها پیمان شکن هستند. اگر ذره‌ای عقل وجود داشت آمریکایی‌ها به پیمان بازگشته و تحریم‌ها را لغو می‌کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه سیاستمداران از تحلیل غلط پرهیز کنند، گفت: مردم باید بدانند که راه حل مشکلات حفظ اقتدار با تکیه بر قدرت علمی و فناوری است و باید این راه را با همه توان ادامه دهیم.

وی در خصوص فرارسیدن سال نو و شیوع بیماری کرونا گفت: با توجه به برخی از نگرانی‌های جدید که در زمینه بیماری کرونا وجود دارد امیدواریم اجتماعات کنترل شده و به رفت و آمد‌ها به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات