اعلام برنامه های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (ع) البرز در دهه مهدویت

معاون فرهنگی بنیاد مهدی موعود (عج) استان البرز برنامه های این بنیاد و قرارگاه نیمه شعبان در دهه مهدویت را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۲۹۴۷۵
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی امدادی، معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز و مسئول قرارگاه نیمه شعبان با بیان اینکه از تاریخ 29 اسفند تا 9 فروردین ماه دهه مهدویت نامگذاری شده است، گفت: در سال جدید دو نیمه شعبان داریم که یکی در ایام نوروز و دیگری اواخر سال 1400 است بنابراین هشتکی با عنوان نوروز مهدوی را برای این ایام به کار می بریم.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونایی و اجرای بیشتر برنامه ها در بستر فضای مجازی، در صدد بر آمدیم تا برنامه های دهه مهدویت را نیز در این فضا اجرا کنیم که لازمه این امر، تولیدات رسانه ای مطلوب است؛ در این راستا قرارگاهی با همکاری مرکز آفرینش های فرهنگی هنری سپاه، حوزه هنری، اداره کل اوقاف و شهرداری تشکیل و تولیدات رسانه ای این ایام تهیه شد.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز، از تولید ویدئوی کارشناسی مذهبی در فضای باز خبر داد و ادامه داد: این برنامه در 10 قسمت تولید شده که در هر قسمت شبهه ای مطرح می شود و کارشناس مربوطه به آن پاسخ می دهد. تمام تلاش ما بر آن بوده تا با انجام این گونه اقدامات فضا را عیدانه و بانشاط کنیم.

امدادی عنوان کرد: برنامه دیگری نیز تهیه شده که در آن تعدادی از نوجوانان، 6 جلد کتاب را به کودکان و نوجوانان معرفی می کنند. برنامه ای تحت عنوان «محفل واژه های منتظر» نیز با حضور شعرای منتخب شهر کرج ضبط شده است.

وی از تولید کلیپ های مردمی نیز خبر داد و اضافه کرد: در این برنامه نامه ای از طرف امام زمان (عج) به دست مردم می رسد و واکنش آن ها در کوچه و بازار ضبط می شود. تولید پادکست های رادیویی حاوی حکایت ها، شعرها و دلنوشته ها نیز از دیگر تولیدات در دهه مهدویت است.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز با اشاره به تولید برنامه ای خاص برای ناشنوایان مطرح کرد: این افراد مظلوم از بی توجهی افراد جامعه گله مند هستند که در راستای بهره مندی از ظرفیت های آنان، تلاش کردیم در برنامه معرفی کتاب از دانش آموزان ناشنوا استفاده کنیم. تولید عکس نوشته و استوری موشن نیز از دیگر تولیدات است.

امدادی با اشاره به تعطیلات نوروزی و تاکید بر عدم مسافرت شهروندان از طراحی مسابقات و پویش های مختلف برای تمام رده های سنی خبر داد و اذعان کرد: کاربرگ های نقاشی با مسابقه جدول برای کودکان و خردسالان طراحی شده تا کودکان کاربرگ ها را نقاشی کنند و در انتهای آن نیز داستانی برای ما ارسال و جوایزی را دریافت کنند.

اجرای پویش بچه محل منتظر

وی با اشاره به برگزاری پویش «بچه محل منتظر» خاطرنشان کرد: سال هاست که چند روز قبل از نیمه شعبان شهر و کوچه ها آذین بندی می شود اما در سال های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی و کرونا در یک سال اخیر این امر کمی کمرنگ شده که به منظور برجسته سازی این اقدام، این پویش راه اندازی شده است.

امدادی با اشاره به همکاری سازمان فرهنگی شهرداری کرج، معاون فرهنگی سپاه البرز، اداره کل اوقاف و کانون های فرهنگی مساجد در اجرای این پویش افزود: در این پویش، کودکان و نوجوانان محلات مختلف شهر، کوچه ها را آذین بندی می کنند. به شهرداری ها نیز پیشنهاد داده شده که وسایل تزئیناتی را در اختیار مساجد و پایگاه ها قرار دهند تا برای آذین بندی شهر مورد استفاده قرار گیرد.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز با بیان اینکه در این پویش برای ۲۰ محله جایزه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی ویژه بزرگسالان از کتابی با عنوان «بهار مهدویت» نیز برگزار و جوایز ویژه ای به برگزیدگان اهدا می شود.

به گفته وی، راه اندازی پویش هفت سین مهدوی نیز از دیگر فعالیت های این بنیاد است؛ فراخوان داده شد که شهروندان به سفره های هفت سین خود حال و هوای امام زمانی بدهند و تصاویر آن ها را برای ما ارسال کنند تا به قید قرعه به منتخبین جوایزی اهدا شود.

امدادی از راه اندازی پویش «سفیر مهدوی» ویژه مبلغین و طلاب مبنی بر ضبط ویدئوی سخنرانی با موضوعات ثبت زندگی منتظر، ادله اثبات ولادت موعود و هالیوود و موعودگرایی در پنج دقیقه خبر داد و بیان کرد: در کنار توزیع بسته های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه، بسته های فرهنگی نیز در اختیار مساجد و مهدهای کودک قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این بسته ها شامل پوستر، نرم افزار مهدویت غرب، دفتر نقاشی و یادداشت با جلد امام زمانی، بروشور کودکان، پرچم و آویز ماشین، تقویم مهدوی و بروشور هفت گانه آشنایی با امام زمان (عج) هستند، افزود: بنا داریم جشن نیمه شعبان را با همکاری قرارگاه امیرالمؤمنین در چهار منطقه محروم استان البرز اجرا کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز با اشاره به برگزاری مراسم اصلی جشن نیمه شعبان و اختتامیه برخی از پویش ها در امامزاده محمد (ع) کرج اظهار کرد: از هر شهرستان استان یک مسجد انتخاب شده که مبلغی به آن اعزام و بسته های فرهنگی نیز در آن مکان توزیع می شود. ایستگاه های نسیم انتظار نیز چند روز قبل از نیمه شعبان در 14 نقطه شهر برپا می شود.

امدادی با اشاره به مولودی خوانی و توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی و نیز شابلون زنی خودروها در این ایستگاه ها خاطرنشان کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز در مسجد مهدویه برگزار می شود که اجرای آن بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد. همایش نونهالان مهدوی ویژه کودکان نیز با اجرای مسابقات متنوع برگزار می شود.

وی اذعان کرد: در سال جدید قصد داریم جمعه هر هفته زیارت آل یاسین در امامزاده محمد (ع) همراه با پرسش و پاسخ کارشناس مذهبی برگزار و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی را نیز برپا کنیم که انتظار می رود دوستان پس از ما نیز این اقدامات را ادامه دهند. همچنین در روز نیمه شعبان برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در نظر گرفته شده که این امر نیز بستگی به شرایط کرونا دارد.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان البرز با اشاره به اینکه در دهه مهدویت، فضاهای شهری نیز جلوه نیمه شعبانی پیدا می کند، اضافه کرد: در این راستا بنرها و المان های نوروزی و مهدوی تهیه و طرح جامعی به شهرداری ها ارسال و در تلویزیون شهری نیز کار شده است.

امدادی با اشاره به تعطیلات طلاب و دانشجویان، از برگزاری دوره های کوتاه مدت مقدماتی مهدویت به صورت وبینار خبر داد و اظهار کرد: همچنین در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، 313 بسته غذایی به همراه بسته های فرهنگی با همکاری مراکز نیکوکاری به افراد نیازمند اهدا می شود.

روزشمار دهه مهدویت

شایان ذکر است دهه مهدویت از 29 اسفند ماه مصادف با پنجم شعبان که میلاد امام سجاد (ع) و روز دعا، معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور است آغاز شده و تا 15 شعبان ادامه دارد. 6 شعبان روز مواسات و همدلی برای ظهور و اول فروردین ماه مصادف با هفتم شعبان نیز روز ظهور، بهار جان و جهان است.

هشتم شعبان، روز معرفت، تربیت نسل منتظر و اضطرار به حجت، نهم شعبان روز ولایت فقیه، تمدن سازی و آمادگی برای ظهور و دهم شعبان متناسب با شعار سال جدید بوده و یازدهم شعبان روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) نیز روز جوان، تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور نامگذاری شده است.

لازم به ذکر است 12 شعبان روز سلامت، خانواده، سبک زندگی و آمادگی برای ظهور، 13 شعبان روز انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور، 14 شعبان روز استغاثه به حضرت ولیعصر (عج) و 15 شعبان همزمان با میلاد امام زمان (عج) نیز روز مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی نام گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار