استاندار ایلام گفت: با توجه به تشدید شیوع کرونا در بخش دشت عباس از توابع شهرستان مرزی دهلران لذا قرارگاه مستقل مدیریت کرونا در این بخش راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۰۷
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نوذری  در جمع خبرنگاران در دهلران اظهار داشت: برای کنترل مبادی ورودی و خروجی در سپتون قرارگاه مستقل مدیریت کرونا با حضور یکی از معاونان ‌فرماندار دهلران در دشت عباس دایر می‌شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت دشت عباس به عنوان مرکز ثقلی بین دهلران، آبدانان و استان خوزستان تلاش می‌کنیم به منظور مهار کرونا یک عزم جدی را در همه ارگانها و مردم ایجاد کنیم و موضوع را به جد دنبال می کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون شاهد افزیش بستری ها ، افراد مبتلا و فوتی ها در استان هستیم، یادآور شد: این وضعیت نگران کننده است، در ۲۵ روز گذشته در استان فوت ناشی از کرونا نداشته ایم ولی در پنج روز گذشته پنج نفر فوتی ثبت شده است.

نوذری اضافه کرد: دهلران یکی از شهرستان های نارنجی استان است و به دلیل حساسیت موضوع به اتفاق مسئولان مرتبط به صورت میدانی از این شهرستان بازدید شد و تصمیات لازم در راستای تشدید مبارزه با کرونا اتخاذ شد.

وی تاکید کرد: کنترل مسیر منتهی به خوزستان در سپتون، ایجاد پایش تصویری و اینکه در هر روستا دهیار به عنوان متولی و مسئول خانه بهداشت و بسیج همکاری لازم با محوریت بخشدار هر بخش صورت بگیرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: کنترل خروج و ورود به شهرستان دهلران ممنوع است و مهمانان نووزی که در شهرستان دهلران هستند تا عصر فردا فرصت خارج شدن دارند در غیر این صورت مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومان خواهند شد.

نوذری ادامه داد: شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا، سفر نرفتن، فاصله گذاری اجتماعی، چادر نزدن، عدم حضور در اجتماعات، عدم برگزاری گردهمایی ها و عدم حضور در مراسمات شادی و عزا با تجمعات بالا به سلامتی خود و خانواده کمک کرده و نقش تعیین کننده خود در مهار و کنترل بیماری کرونا در این مقطع حساس ایفا کنند.

استاندار ایلام گفت: انتظار است مردم همچون سال گذشته با نه گفتن به سیزده بدر در کاهش مبتلایان و کمک به سلامت خود و خانوادها کمک کنند.

ارسال نظرات