امام جمعه رامسر:

مدیریت اقتصادی به دست دولت جوان حزب‌اللهی محقق می‌شود نه جناحی

خطیب جمعه رامسر در ادامه افزایش نظارت و جلوگیری از قاچاق، مدیریت پسماندها، مدیریت واردات و صادرات را از راهکار‌های جلوگیری تورم دانست و گفت:مدیریت اقتصادی به دست دولت جوان حزب‌اللهی محقق می‌شود نه جناحی.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۶۲
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزارش بسیج از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسین تقی پور امام جمعه رامسر با اشاره شعار سال و در پاسخ به این سوال که آیا شعار سال امیدی در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب ۱۰سال است که شعار سال را درباره اقتصاد نامگذاری می‌کنند، چرا که مردم دیندار و ایثارگر باید اقتصادشان درست شود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که باو جود کالا‌های فراوان، شاهد گرانی‌های سرسام آور و تورم هستیم، افزود: برای گرانی‌ها راه حل وجود دارد ونباید گرانی‌ها و تورم را به تحریم گره زد.

امام جمعه رامسر با تصریح بر اینکه عده‌ای دلیل گرانی‌ها و تورم را فقط  تحریم و گرانی ارز  می‌دانند، اضافه کرد: مسئولین دولت فعلی در زمان انتخابات اذعان کردند که تاثیر تحریم بر اقتصاد ۳۰ درصد است.

خطیب جمعه رامسر در ادامه با اشاره به تولیدات مرکبات و مرغ در شمال، خاطرنشان کرد: محصولات باغی و نیز اکثرمصالح ساختمانی که در داخل کشور تولید می‌شود، اما ما شاهد افزایش قیمت چندین برابری مسکن  هستیم و یا محصولات باغی دست باغدار مانده است، که دلیلش سوء مدیریت و تصمیمات غیرکارشناسی است.

حجت الاسلام تقی پور در بخش دیگری از سخنان خود به  راه حل‌هایی برای رفع گرانی ها پرداخت کرد و گفت: دولت باید از مسیر برون گرایی به درون گرایی تغییر مسیرداده و در مسائل اقتصادی به به ظرفیت‌های داخلی نگاه کند.

به گفته امام جمعه رامسر اصلاح ساختار بودجه، افزایش درآمد پایدار، مقابله با فرار مالیاتی، سیاست‌های اقتصادی هدفمند و اجرای درست این سیاست ها، از جمله راه حل‌های رفع  تورم و گرانی است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله، منابع سرمایه و نیروی کار است، بیان کرد: ۳ درصد ذخایر منابع در ایران وجود دارد، و همچنین کشور دارای ۷۰ نوع ماده معدنی است و که باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد.

امام جمعه رامسر  به مسئله تولید، پیشتیانی‌ها  و مانع زدایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۰ سال است که  ۷۰ هزار طرح ملی و استانی روی زمین مانده است و تکمیل نشده لذا اگر این پروژه‌ها اجرا شود، هم مخارج دولت کم می‌شود و هم میزان تولید افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حجت الاسلام تقی پور صرفه جویی در هزینه‌های تولید نیازمند عزم ملی ملت و دولت است چرا که جامعه شاهد اسراف زیاد است.

خطیب جمعه رامسر در ادامه افزایش نظارت و جلوگیری از قاچاق، مدیریت پسماندها، مدیریت واردات و صادرات را از راهکار‌های جلوگیری تورم دانست و گفت: کاهش تجملات بویژه در مسئولین از راه حل‌های مدیریت اقتصادی است لذا این راه حل ها زمانی محقق می‌شود که  یک دولت جوان حزب اللهی نه جناحی روی کار بیاید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها