تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای عضو اوراسیا

معاون سیاسی فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: هر چقدر بتوانیم از ظرفیت کشورهای مختلف استفاده کرده و تنها به کشورهای اروپایی بسنده نکنیم و می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم.
کد خبر: ۹۳۳۰۶۱۱
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، در آستانه سالروز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) نخستین حکومت اسلامی را تشکیل داد و پس از ایشان مهم‌ترین هدف ائمه و معصومین در تشکیل حکومت اسلامی اداره جامعه بر اساس دستور اسلام بود.

 معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان تصریح کرد: متأسفانه در برخی نقاط مانند غرب به جهت مشکلاتی که در اداره حکومت و تحریفاتی که در کتاب آسمانی پیش آمد نهایتاً به این خاطر که دین آن‌ها مطابق با مسائل روز پیش نمی‌رفت بن بست‌هایی در مسائل اجرایی و حکومتی برای سردمداران ایجاد شد.

یادگاری خاطرنشان کرد: با بررسی تاریخ غرب مشاهده می‌کنیم که افرادی در حکومت و سیاست غرب ورود پیدا کردند و در جهت رفع موانع برآمدند تا بین سیاست و دین ارتباط برقرار کنند اما موفق نشدند.

وی با بیان اینکه دین اسلام فقه بسیار پویایی بوده و مسائل  سیاسی و دین مکمل هم هستند گفت: جمهوری اسلامی ایران با شعار سیاست ما همان دیانت ماست پیش رفته و هیچ منافاتی بین این دو موضوع وجود ندارد.

معاون سیاسی فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: ما بر اساس آموخته‌های دینی خود می‌دانیم که دین در تمامی شرایط و مسائل حکومتی، اقتصادی، سیاسی و سایر مسائل حرفی برای گفتن دارد لذا خیلی از فقیهان ما درباره مذکور کتاب‌هایی را به نگارش درآورده‌اند.

 وی افزود: فقه پویای ما که برگرفته از دین مبین اسلام، کتاب قرآن، سنت پیامبر (ص) و ائمه معصومین است سبب شده که بین دین و سیاست جدایی اتفاق نیفتد و بر این اساس مشکلات کنونی ارتباطی به یکی بودن دین و سیاست نداشته و باید به‌دنبال علت آن در عوامل بیرونی بود.

یادگاری تصریح کرد: با بررسی‌‌های انجام شده می‌توان دریافت که بخشی از مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات موجود در کشور به عوامل بیرونی مانند توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به ایران اعم از تحریم‌ها، جنگ‌های حضوری، جنگ‌های نیابتی و جنگ در کشورهای همسایه نشئت می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه با وجود گذشت 42 سال از عمر انقلاب درمی‌یابیم که دین و سیاست در کشور ما دو جز جدایی ناپذیر بوده و ما می‌توانیم با دینداری سیاستمان را نیز پیش ببریم گفت: نفوذ جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از کشورها مانند چین، روسیه و هند و همکاری آن‌ها با ایران اثرات آمیختگی دین و سیاست را به خوبی نشان می‌دهد.

 یادگاری ابراز داشت: سال 1400 با رویکرد سیاسی خوبی و با نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور روسیه که توسط رئیس مجلس فرستاده  شد آغاز شد و با این حال که اطلاعاتی از مفاد آن در دست نیست اما می‌دانیم که تذکرات و مواردی بوده که قطعاً در مسائل اقتصادی تاثیر به سزایی برای کشورمان دارد.

 معاون سیاسی فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ورود مجدد چین به قراردارد راهبردی 25 ساله با ایران گفت: هر چقدر که ما بتوانیم از ظرفیت کشورهای مختلف استفاده کرده و تنها به کشورهای اروپایی بسنده نکنیم و از ظرفیت کشورهای عضو اوراسیا و کشورهای اطراف مرزهای خودمان بهره ببریم می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم لذا عبور از موانع موجود سیاست خارجی پویا و پرتحرک را می‌طلبد.

یادگاری با بیان اینکه این امر نیازمند فعالیت‌هایی از جانب دولت است افزود: از جمله اقدامات می‌توان به بهره‌گیری از رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی اشاره داشت و این موارد نقش اثرگذاری در تسهیل اقتصاد داشته و ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری را داشته باشیم تا در بحث تولید، صادرات، واردات، اقتصاد و معیشت گام‌‌های خوبی برداریم‌.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار