خبرهای داغ:
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با تأکید بر اینکه بهتر است تولیدات فناورانه در کشور در اولویت قرار گیرد، گفت: تولیدات فناورانه با کمترین امکانات و حمایت‌ها می‌تواند وارد بازار شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۷۱
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گلستان:غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر توجه به تحولات اقتصادی همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و امسال نیز از سوی ایشان به‌ عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که در عرصه‌های اقتصادی تحول ایجاد نکنیم، فرصت‌های شغلی ایجاد نمی‌شود، بیکاری کاهش پیدا نمی‌کند و محرومیت‌ها زدوده نخواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس خاطرنشان کرد: سال گذشته که سال جهش تولید نامگذاری شده بود، گام‌هایی برداشته شد و تلاش‌هایی شکل گرفت که در نوع خود ارزشمند است اما در مجموع با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

منتظری گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای امسال به دو مؤلفه برای رسیدن به وضعیت مطلوب اشاره داشتند که یکی رفع موانع و دومی باز شدن چتر حمایت است. اگر در این مسیر موانع را از سر راه بر نداریم، حرکت به کندی پیش می‌رود و دیر به مقصد می‌رسیم.

وی با تأکید بر اینکه هر سه قوا باید در این موضوع وارد عمل شوند، تصریح کرد: با مدیریت عادی و معمولی نمی‌توان نسبت به رفع موانع مبادرت کرد و نیاز به مدیریت انقلابی داریم. مدیران میانی، استانی و کشور باید همانند دوران دفاع مقدس آستین همت بالا بزنند و برای رفع موانع پیش روی تولید اقدام کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه نیاز است کل کشور تبدیل به کارگاه تولید، تلاش، پویایی و تحول شود، خاطرنشان کرد: در رفع موانع نباید صرفاً به تولیدات بزرگ و ملی توجه داشت بلکه بهتر است به تولیدات در حوزه صنایع زودبازده و مشاغل خرد، کوچک و خانگی نیز توجه ویژه داشت.

منتظری در ادامه با بیان اینکه در کنار حمایت‌های معنوی از تولیدکنندگان باید به حمایت‌های مالی نیز توجه داشت، تصریح کرد: وقتی تولیدکننده ببیند که مورد حمایت قرار می‌گیرد، انگیزه‌اش برای استمرار فعالیت اقتصادی‌اش فزونی می‌یابد. در سال ۹۹ موانع، کاستی‌ها و نیازهای تولیدکنندگان احصاء شده و باید امسال نسبت به گسترده کردن چتر حمایتی اقدام کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر توجه به بازار فروش محصول، گفت: اگر بازار فروش برای تولیدات در مقیاس ملی و بین‌المللی فراهم نکنیم، انگیزه‌ها برای تولید کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در نسل جوان کشور داریم، در عرصه تولید باید به اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه داشته باشیم. امروز هرچند توجه به شهرک‌های صنعتی مهم است اما این بخش اراضی زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و آلودگی محیط زیست را نیز به همراه دارد. اولویت ما باید به تولیدات فناورانه که با کمترین امکانات و حمایت‌ها می‌تواند به بازار مصرف عرضه شود، باشد.

منتظری از رسانه‌ها خواست افرادی که در حوزه تولید نقش موفقی داشتند را مورد توجه قرار دهند زیرا این کار باعث افزایش رغبت آنها در نقش‌آفرینی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها