امام جمعه تربت حیدریه:

فعالیت فرهنگی از مصادیق پشتیبانی و مانع زدایی است

حجت الاسلام عصمتی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی از مصادیق مهم پشتیبانی و مانع زدایی است، گفت: تمام کسانی که کار فرهنگی می‌کنند باید یک برنامه عمیق و گسترده داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۹۹
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: اگر بخواهیم سال ۱۳۰۰ هجری شمسی را با آغاز سال ۱۴۰۰ مقایسه کنیم، آن زمان با پایان دوران قاجاریه و روی کار آمدن فرد مستبدی همچون رضاخان و اشغال کشور توسط بیگانگان مواجه بودیم و اکنون ایران با حاکمیت اسلام مقتدر و با عزت در مسیر تشکیل تمدن بزرگ اسلامی حرکت می‌کند.
 
وی تصریح کرد: خروج جامعه از سلطه طاغوت و مستکبرین و قرار گرفتن تحت لوای پرچم اسلام و هدایت انسان‌ها به سمت کرامت‌های انسانی و اسلامی دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.
 
عصمتی بیان کرد: اسلام دین جامعی است و اگر این جامعیت را در عمل آوردیم موفق خواهیم بود و در این برنامه جامع اقتصاد یکی از مباحث مهم فرهنگی است.
 
مدیر حوزه علمیه مرحوم هراتی خاطر نشان کرد: ما قبل از اینکه به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم باید کار فرهنگی انجام دهیم، یعنی روحانیون از کتاب و سنت برای مردم تبیین کنند و دیگران حمایت کنند تا کشور به اقتصاد مقاومتی برسد.
 
وی پر هیز از اسراف و تجمل گرایی و اشرافی گری را نقشی اساسی در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اشرافی گر و تجمل گرایی مظهر اسراف است، اسراف به معنای زیاده روی نیست، بلکه استفاده بدون برنامه و بی رویه است.
 
حجت الاسلام عصمتی با بیان اینکه فعالیت گسترده فرهنگی از مصادیق مهم پشتیبانی و مانع زدایی است، گفت: تمام کسانی که کار فرهنگی می‌کنند باید یک برنامه عمیق و گسترده داشته باشند تا راهبرد‌ها و فرمایشات رهبری عملیاتی شود.
 
امام جمعه تربت حیدریه افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیش از یک دهه است که در ابتدای سال راهبرد‌های عملیاتی را بر محوریت اقتصاد و تولید تعیین می‌کنند و علاوه بر کارگزاران نظام مردم نیز در تحقق این برنامه‌ها و راهبرد‌ها ها نقش مهمی دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار