شهید آوینی، راوی روشن ضمیر انقلاب اسلامی

شهیدان فریادگران تاریخ و نورافروزان تاریک خانه های عصر خویش اند که سوار بر اسب عشق به دشت بلا می تازند تا جان جهان از تاراج تجاوزگران در امان باشد.
کد خبر: ۹۳۳۲۷۱۱
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام به نقل از خبرگزاری ایرنا در ایلام ، آنان بذر امید را با عصای ایثار در قلب زمین می کارند تا لاله ببار آید و دشت و دمن اسیر شوره زار ظلم و ذلت نشود ، همان جوانان رعنایی که به عشق وطن و حراست از ناموس ایران در زیر آوارهای خاک جبهه مدفون شدند و هم اکنون عطر استخوان شان در کادوی چند مثقال خاک پاک تقدیم مادران محنت بارشان می شود.

شهید سیدمرتضی آوینی جوینده ای جذاب بود که اکسیر انقلاب اسلامی او را متحول و مسیر زندگیش را به صراط مستقیم هدایت کرد و به مدد عرفان و ادبیات به حقیقت رسید.

او با مداد و متن و مستند و خط و خبر و خبرنگار انس گرفت و روایتگر فتح فاتحان و تبیین رزم رزم آوران دفاع مقدس و راوی روزهای روشنایی این دوران شد.

آوینی در کسوت یک خبرنگار خبره، مستندساز متدین، کارگردانی کوشا و نویسنده ای نواندیش با نگارش مقالات معتبر، تدوین کتاب های موثر و تهیه مستندهایی مفید و ماندگار در بلندای آسمان دوران دفاع مقدس قرار گرفت و همدم ستارگان سربدار شد.

وی چون غواص دریای مواج انقلاب اسلامی و مست می و محراب و معبود با کشتی فکر و سلاح قلم، درّ دوستی خدا را یافت و ردای روایت رزمندگان پوشید.

مسلمانی مصمم و بدون ادعا و سینه ای فاقد کینه که با بال عمل از آزمایش الهی بدر آمد تا صف صادقان از کاذبان جدا شود .

شهید آوینی صدای صداقت بود و فریاد فرهیختگی و فرصت عمر را مغتنم شمرد و در معیار بندگی با اخلاص حاج قاسم، فرزانگی دکتر چمران ، مظلومیت شهید حججی و بلندپروازی شهید بابایی نمره قبولی گرفت.

آوینی سربازی است که در مدرسه حضرت روح الله (ره) مشق عاشقی فرا گرفت و خود به تنهایی یک سپاه شد و در مصاف با شیطان نفس با رمز شهادت به پیروزی رسید و همچون نسیمی طرب انگیز و باران بهاری گل لبخند به باغ لب های ما می بارد و می کارد و می رویاند.

هرچند انقلاب اسلامی و امنیت آن مدیون فروغ رُخ و نور دیده همه شهیدان است و بدهکار ایثارگران و گذر و نظر این شب شکنان دشمن سوز است، اما باید آگاه باشیم که حقایق و افتخارات امروز دفاع مقدس ملت ایران مرهون زبان گویا، فکر خلاق و کلام ماندگار شهید سید مرتضی آوینی است که با چشم یقین و دست دوستی ، قصه پرغصه شجاعت ها و مظلومیت های هشت سال جنگ تحمیلی را در اوج لطافت و کمال امانت در دفتر دوران ثبت کرد و تاریخ این دفاع جانانه را از چاه ویل تحریف نجات داد.

در هنگامه ای که حرامیان و منادیان آیات اغفال در لباس روبهان ریاکار و آئینه داران جهالت مرزهای زمینی و دریایی و هوایی ایران بزرگ را مورد تهاجم قرار داده و قصد غلبه بر نهضت نورانی ما را داشتند، این سیدالشهدای قلم بعنوان یک الگوی قرآنی و اسوه اخلاقی با تکیه بر معنویت و معارف دینی و چون طبیبی دوار و با دامنی از گُل آرامش و اتقان، ناگفته های میادین مرگ و مردانگی و شور و شعور و شیدایی را تبیین و شکیبایی و تاب آوری رزم جویان خاکی پوش را تقویت و تمشیت می کرد.

این سرباز مخلص انقلاب اسلامی بیستم فروردین ماه سال ۷۲ هنگام انجام وظیفه و روایت فتح و صلابت رزمندگان اسلام در اثر انفجار مین در جبهه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به رفیقان و همراهان شهیدش پیوست‌.
یادش گرامی و راهش فروزان باد.

ارسال نظرات