خبرهای داغ:
عضو کمیسیون کشاورزی گفت: رفع موانع تولید در سال جاری با شدت و قوت و با اولویت بیشتر مورد توجه مجلس قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۳۳
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
علیرضا نظری نماینده مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در بحث تولید در سال های اخیر، اظهار داشت: ایشان در سال جاری هم همان شعار را با ترکیبی از کلمات جدید تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» انتخاب کردند تا آنچه که در سال گذشته محقق نشد، در سال جدید مورد توجه قرار گیرد و موانع جهش تولید برطرف شود.

وی با اشاره به اقدام مجلس شورای اسلامی برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید، گفت: مجلس شورای اسلامی از سال گذشته یک مجموعه‌ای را به صورت اقتضایی با عنوان «کمیسیون جهش تولید» ساماندهی کرد که این کمیسیون در سال گذشته، انبوهی از موانع تولید را احصا کرده و منتظر فرصتی برای اجرایی کردن و پیگیری آن بود.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه، چون در بخش‌های مختلف، موانع تولید لحاظ و مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: رفع موانع تولید در سال جاری با شدت و قوت و با اولویت بیشتر مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

نظری در ادامه به جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی و معاونین وزارت خانه‌های کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در اولین روز کاری مجلس در سال جدید اشاره کرد و گفت: این کمیسیون، اولین اولویت خود در سال جاری ارزیابی روند طی شده در تامین نهاده‌های دام و طیور و قیمت آن‌ها در بازار قرار داده است و در این جلسه مشترک، این مباحث مورد ارزیابی قرار گرفت و تکالیفی برای بخش‌های مختلف تعریف شد.

وی با بیان اینکه درباره رفع اشکالات سامانه بازارگاه هم تذکراتی به مسئولین ذیربط در جلسه این کمیسیون داده شد، افزود: در بحث کارگروه قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی دولت هم تعلل‌هایی داشته که در این جلسه مشترک پیگیری شد، همچنین مقرر شد تیمی از این کمیسیون به بندر رفته و بحث نحوه واردات نهاده‌ها، تخلیه و توزیع آن را رصد کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی با تأکید بر اینکه نحوه قیمت‌گذاری‌ها، آثار سوء و بی‌تدبیری‌ها در بحث نهاده‌ها کاملاً قابل مشهود است، گفت: مثلاً در مهرماه یک قیمت گذاشته می‌شود، اما وقتی در مدت یک ماه یا کمتر، تغییراتی در ریز هزینه‌ها ایجاد شده، برای متمرکز شدن روی قیمت‌ها به صورت دوره‌ای بر اساس آخرین هزینه‌کرد تولیدکنندگان تعریف می‌شود و نمی‌توان یک قیمت سالانه در نظر گرفت.

نظری تصریح کرد: یک سری دستورالعمل‌های نامناسب وجود دارد، مثلاً می‌گویند مرغ باید ۳۹ روزه از مراکز تولیدی تخلیه شود، درحالی‌که نهاده‌ها کیفیت مناسب را نداشته و مرغ هم وزن لازم را نگرفته است. مشکلاتی از این دست وجود دارد که معلوم است در فرایند قیمت‌گذاری‌ها اساساً به این دست مسائل توجهی نشده و به صورت دستوری قیمت‌گذاری می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی تأکید کرد: به همین جهت در اولین جلسه سال جاری کمیسیون کشاورزی به تمام این اشکالات قیمت‌گذاری و دستورالعمل‌های دور از منطق وزارت کشاورزی و صمت مورد توجه قرار گرفت تا بتوانیم به محور‌های اصلی سفره مردم پاسخ مناسبی داده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها