خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع):
حجت الاسلام پنجی گفت: یکی از مباحث مهم در امور اجتماعی، بحث دشمن شناسی است که اگر ما بخواهیم اخوت و وحدت و هم زیستی مسالمت آمیز در بین خودمان حاکم کنیم، باید دشمن و اهداف آن را بشناسیم.
کد خبر: ۹۳۳۳۸۷۹
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

حجت الاسلام محمد پنجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: دین اسلام نه تنها به ما مسلمانان دستور داده است که به یکدیگر عشق بورزیم و محبت داشته باشیم و اخوت و برادری برقرار و حاکم باشد بلکه ما را نسبت به این امور مکلف کرده است.

وی گفت: این یک اصل بسیار مهم در دین مقدس اسلام است اما متاسفانه امروزه شاهد هستیم که این اصل جای خود را به اصل تنازع بقا داده که در این مورد هرکسی به فکر خودش است و وحدت و برادری و اخوت و همزیستی مسالمت آمیز تحت الشعاع این مسئله قرار می گیرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) شهرستان آبیک اظهار کرد: در این زمینه نباید به دنبال مقصر باشیم چرا همه ما در ایجاد زمینه های این مسأله مقصر هستیم که در عصر ارتباطات به اصول اساسی توجه نداریم.

حجت الاسلام پنجی با اشاره به اصول اساسی در ارتباطات با افراد دیگر عنوان کرد: یکی از ان ها بحث دشمن شناسی است که اگر ما بخواهیم اخوت و برادری و وحدت و هم زیستی مسالمت آمیز در بین خودمان حاکم کنیم، بحث دشمن شناسی است و مهمترین دشمن ما انسانها شیطان می باشد که قسم جلاله یاد کرده که همه ما انسان ها را گمراه می کند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام که فرمودند؛ لذتی که شیطان از جدایی انداختن بین انسان ها می برد کمتر از لذت به گناه انداختن انسان‌ها نیست، افزود: مسئله بسیار مهم است چرا که ما با این حیله شیطان به فکر جبران برنمی‌آییم و به فکر توبه نیستیم و اگر گناهی بکنیم به سراغ توبه و پشیمانی می رویم اما هیچ کسی به دلیل تفرقه و جدایی به فکر توبه برنمی‌آید.

حجت الاسلام پنجی گفت: مهمترین بحث شیطان شناسی و به نوعی دشمن شناسی است. مسئله بعدی اخلاقی رفتار کردن است اخلاقی رفتار کردن مسئله مهمی است چون اگر اخلاقی رفتار کنیم دلخوری ها و پشیمانی ها پیش نمی آید و دین ما نیز یک دین اخلاقی است. وقتی که این رویه را دنبال کنیم حتماً همزیستی مسالمت آمیز و برادری و برابری حاکم می شود و ما می‌توانیم به این هدف اصلی انسان که رسیدن به کمال است برسیم و ماه مبارک رمضان نیز فرصت بسیار خوبی برای تمرین این خصیصه اخلاقی می باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها