اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ فروردین روز ملی عطار نیشابوری با نثار تاج گل بر آرامگاه این شاعر و عارف بزرگ به وی ادای احترام کردند.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۲۸
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار گفت:این ادای احترام از طرف تمام عطار دوستان جهان و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام و در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت عطار نیشابوری قرائت شد.

علیرضا سیدآبادی افزود: امسال با برنامه ریزی به عمل آمده و بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ضرورت اجرای دقیق دستورالعمل فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و پرهیز از شکل گیری تجمعات پر خطر به منظور اطمینان از قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا برنامه‌های بزرگداشت روز ملی شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری به صورت مجازی  برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این چارچوب جمعه گذشته همایش دوسالانه بزرگداشت عطار نیشابوری با عنوان "سایه در خورشید" با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و تعدادی از اساتید دانشگاه و همچنین برنامه شبی با عطار شامل برنامه های فرهنگی و هنری توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور برگزار شد و در ادامه این برنامه‌ها امروز اختتامیه مسابقات فرهنگی و هنری ادارات آموزش و پرورش قطب شهید شوشتری و همایش علمی عطار نیشابوری با حضور جمعی از عطار شناسان توسط دانشگاه آزاد اسلامی در فضای مجازی برگزار می شود.

دبیر بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری عطار ویژه  دانشجویان توسط دانشگاه آزاد اسلامی، مسابقات کتابخوانی و پویش شعر با موضوع اشعار و زندگی نامه عطارنیشابوری توسط  اداره کتابخانه های عمومی نشابور، نمایشگاه مجازی عکس آثار عطار نیشابوری و مسابقه عطارشناسی شامل پادکست، ویدیو، نرم افزار موبایل و فیلم کوتاه از آثار و زندگی نامه و اندیشه های عطار نیشابوری از دیگر برنامه‌های این روز ملی است.

شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری از حکما و شعرای بزرگ و مشهور ادبیات فارسی است که در سال ۵۴۰ هجری قمری در قریه کدکن از توابع نیشابور متولد شد و در سال ۶۱۸ هجری قمری در قتل عام نیشابور به دست مغولان به شهادت رسید.
از آثار وی می‌توان به مصیبت نامه، الهی نامه، مختارنامه، اسرارنامه، منطق الطیر، خسرونامه، دیوان غزلیات و قصاید و تذکره الاولیاء اشاره کرد.

۲۵ فروردین ماه در تقویم ملی کشور به نام روز ملی بزرگداشت شیخ فرید الدین محمد عطار نیشابوری نام‌گذاری شده است.

مرکز شهرستان  ۴۰۰هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها