خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در برنامه سروش آسمانی گفت: غنی‌سازی ۶۰ درصد بر عزت و اقتدار کشور افزود.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۷۸
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی که در زمان نماز جمعه به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می شود با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم توفیق عبادت و بندگی در این ماه را به همه ما عنایت فرماید و همه بیماران شفا پیدا کرده و دل‌ها نسبت بهم مهربان شده و جهل‌ و سست ارادگی در بین ما از بین برود و امید در بین ما افزایش یابد.

وی تصریح کرد: درباره خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند در ماه رمضان دچار گرسنگی و تشنگی می‌شویم که مدرسه معرفت است و به ما یاد می‌دهند که تشنگی و گرسنگی دنیا باید ما را به یاد روز قیامت بیاندازد، در قیامت آنچه باید این تشنگی و گرسنگی را رفع کند عبودیت و بندگی و ارتباط با خداست.

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین خاطرنشان کرد: اگر در دنیا خود را مجهز به مهربانی با دیگران، صله رحم، احسان و بخشش کنیم در روز قیامت دچار گرسنگی و تشنگی نخواهیم شد. قیامت، عرصه عمل و تکلیف  نیست، دنیا مزرعه آخرت است و در دنیا باید ما اعمال خوب خود را برای روز قیامت کشت کرده باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اینکه در دنیا گرسنه ای را سیر و تشنگی تشنه ای را رفع کنیم، در واقع در روز قیامت تشنگی و گرسنگی خود را رفع کرده ایم، مبادا در جامعه ای فقیری وجود داشته باشد و ما از لحاظ مواساتی او را رها کرده باشیم، مسکین یعنی کسی که زمین‌گیر شده و ما وظیفه داریم به فقرا و مساکین کمک ویژه کنیم.

وی افزود: رسول گرامی اسلام(ص) فرموده‌اند شخصیت و وقار بزرگان خود را حفظ کنید، پدربزرگ و مادربزرگی که سایه آنها بر سر ماست، حرمتشان را حفظ کنیم. همچنین کوچکترهایی که از ما مهربانی را یاد گرفتند و جوان شدند و سر زندگی خود رفتند و ما بعدها حسرت بخوریم که وجود آنها را از دست داده ایم. همچنین اعضای نزدیک خانواده را مدنظر داشته باشید و صله رحم را فراموش نکنید.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: در روایات آمده است صله رحم عمر را افزایش می‌دهد آن زمانی که دورهم جمع می‌شویم و حال ما تغییر می‌کند، در صله رحم سفارش شده جدی باشید حال در این شرایط کرونایی می‌توان با تلفن صله رحم را بجای آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: حضرت رسول(ص) فرمودند در ماه رمضان زبان‌های خود را حفظ کنید؛ بهترین زمان برای اینکه بتوانیم زبان را تحت اشراف خود حفظ کنیم ایام ماه مبارک رمضان است. اگر در این ماه این توفیق را پیدا کردیم در غیر ماه نیز به این آداب تربیتش کرده ایم، هرچیزی که نباید ببینید و خدا آن را ممنوع کرده است چشم خود را بر آن ببندید و هرچیزی که نباید بشنوید گوش نکنید.

وی اظهار کرد: همه رسانه‌های بیگانه به دنبال مایوس کردن ما از امید و اقتدار و عزت کشورمان هستند، آنها درحال تلاش هستند که عظمت‌های ما را کوچک کنند و به گونه ای جلوه دهند که گویا ما هیچ پیشرفت و اقتداری نداریم، در قرآن می‌خوانیم که دشمنان همیشه ما را وعده فقر و ناامیدی می‌دهند اما خدا همواره می‌خواهد ما امید را ببینیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان خیلی حواستان به ایتام باشد و بدانیم در این ماه عظیم فقط ایتام متعلق به ایتام ایران نیست بلکه ایتام مسلمان کل جهان را در بر می‌گیرد و ما باید هوای آنها را داشته باشیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر توصیه به تواصی کردند، یعنی به همه مردم می‌گویند که کشور نیازمند یک مدیریت جهادی، مدبرانه و دلسوزانه است که باید همت کنیم مدیران جوان و باهمت وارد میدان شوند.

وی با تقدیر از دستگاه قضایی کشور برای رفع موانع تولید، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در شعار سال بحث موانع تولید را مطرح کرده اند. دستگاه قضا به عنوان یک مجری قوی وارد میدان شدند و بسیاری از مشکلات را رفع کردند تا مانع زدایی صورت بگیرد، ما نیازمند هستیم که همه استان‌ها در این حوزه ورود جدی داشته باشند تا در حوزه تولید، انقلاب عظیمی رخ دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: به کادر درمان در این شرایط خدا قوت می‌گوییم و از مردم عزیز می‌خواهیم که پروتکل‌ها را رعایت کنند تا از شر این بیماری رهایی پیدا کنیم، همچنین در مصرف آب صرفه جویی کنیم زیرا شاهد کاهش بارش‌ها هستیم و با این شرایط موضوع برق نیز مشکلات زیادی را برای مردم به همراه خواهد داشت و ما امروز نیازمند همرامی و حضور همگانی مردم هستیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: گاهی با تولید صادقانه و پشتیبانی تمام عیار در مانع زدایی حوزه تولید می‌توانیم ارزشمندانه وارد شویم و همه امید به جوانانی است که در حوزه عدالت خواهی و کار جهادی و حق طلبانه ورود پیدا می‌کنند. اگر ما در هسته ای پیشرفت کردیم به واسطه خلاقیت جوانان بوده و اگر در مقاومت اسلامی به جایگاه عظیمی رسیدیم به واسطه تلاش جوانان مدافع حرم بوده است.

وی افزود: ما در مواجهه با دشمنان در مذاکرات هزینه زیادی می‌کنیم؛ اگر بجای هزینه در مذاکره در مقاومت هزینه داشته باشیم اوضاع بهبود می یابد و بدانیم هر چقدر سازش کنیم تحریم‌ها افزایش می‌یابد. 

آیت‌الله عابدینی گفت: مهم این است که خبر رسید که عین الاسد را موشک‌ها بمباران کردند، این یعنی مقاومت اسلامی، حال مذاکره کنندگان کار خود را انجام دهند و مقاومت کنندگان هم کار خود را انجام خواهند داد. ما این‌ مسیر مقاومت را پیش می‌بریم و خداوند نیز وعده فرموده که حمایت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک روز ارتش افزود: ۲۹ فروردین ‌روز ارتش روز دلاور مردانی است که در آسمان و زمین و دریا تلاش و رشادت کردند تا از مرزهای کشور دفاع کنند. منافقین خیلی تلاش کردند که این ارتش اسلامی را منحل کنند اما امام راحل مانند پدری مهربان فرزندان ارتشی خود را در آغوش گرفت و حمایت کرد.

وی اضافه کرد: البته خانواده‌های ارتشی ها حامی و حمایتگر این عزیزان بودند و زمینه سازی کردند تا همسرانشان در میدان‌های جهاد حضور یابند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، به همه این عزیزان خداقوت ویژه عرض می‌کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: غنی سازی ۶۰ درصد نیز جزو دستاوردهای عظیم دیگری بود که جزو اقتدار و عزت کشور ماست و از خدای متعال می‌خواهیم که هر روز این عزت و اقتدار را به ما بیشتر عنایت کند.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: معیشت مردم به حدی مهم است که در دعاهای ماه رمضان نیز آمده و ما هر روز آنها را در ماه رمضان می‌خوانیم و وظیفه ماست که وارد میدان شویم و هم مسئولان و هم مردم کمک کنند تا فقرا از فقر نجات یابند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها