مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ساوه:
حجت الاسلام محمدی گفت:ماه رمضان در حقیقت یکی از نعمات پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجودمان از گناهان به ما اعطاءگردیده است.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۵۹
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه ساوه گفت:ماه مبارک رمضان یک ماه و زمان مشخصی است که ثواب اعمال در آن زیادتر و دروازه‌های خیر برای روزه داران آن گشوده می‌گردد، رمضان ماه خیر و برکت و انفاق است.
وی گفت:ماه مبارک رمضان که برای مسلمانان ماه رحمت٬ برکت و اخوت است٬ بذری برای نجات از آتش جهنم و لبیک به دین مبین اسلام می‌باشد.
محمدی افزود:ماه رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجود مان از گناهان به ما اعطاء گردیده است.
وی ادامه داد:اگر هدف از روزه این باشد که مثلاً روزه بگیرد تا در چاقی و لاغریش اثر کند، و یا در شکر و چربی خونش و … مؤثر واقع شود، این روزه نزد خداوند سبحان ذره‌ای ارزش و ثواب ندارد و چه بسا موجب خشم و غضب خداوند گردد و او را به عذاب الهی مبتلا سازد. بر همین اساس حضرت علی (ع) فرمودند: با اخلاص (عمل را فقط برای خشنودی خداوند انجام دادن) کار‌های انسان نزد خداوند قبول می‌شود.
حجت الاسلام محمدی گفت:بنابراین وظیفه یک فرد مسلمانی که می‌خواهد روزه بگیرد و یا عمل واجب و مستحبی را انجام دهد، آن است که بگوید: «خدایا! می‌دانم تو حکیمی و تمام دستوراتت برای خیر و سعادت ما است، و می‌دانم این عمل فوائد زیادی برای من و حتی جامعه دارد، ولی من این عمل را فقط برای رضایت و خشنودی تو انجام می‌دهم»؛ و لازم نیست این‌ها را به زبان بگوید، بلکه در دلش چنین نیتی داشته باشد، کافی است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات