خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: در استان قزوین نیز مراکز موقوفه و درمانگاه های فعال وقفی وجود دارد که شاخص ترین آنها مرکز همودیالیز الوند است که یکی از مدرن ترین مراکز درمانی استان می باشد.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۹۴
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به وقف در حوزه سلامت در استان قزوین بیان کرد: سلامت یکی از حوزه های قدیمی همراه با وقف بوده و اگر تاریخ وقف در ایران را مورد بررسی قرار دهیم، وقف با حوزه سلامت عجین است.

وی گفت: می توان گفت بعد از نیات مذهبی یکی از مهمترین فراوانی های وقف، مربوط به حوزه سلامت است که شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز علمی وابسته به حوزه درمان تا موقوفاتی که با نیت حمایت از بیماران می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین نیز مراکز موقوفه و درمانگاه های فعال وقفی وجود دارد که شاخص ترین آنها مرکز همودیالیز الوند است که یکی از مدرن ترین مراکز درمانی استان می باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه مرکز مورد نظر به صورت موقوفه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار گرفته تصریح کرد: اختصاص زمین و ساخت بنای آن در چهار طبقه و زیر بنای ۶۳۰ متر مربع، توسط موقوفه خزانه الوند انجام شده است.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه عنوان کرد: همچنین عرصه های موقوفه ای وجود دارد که بیمارستان ها بر آن بنا شده و شامل عرصه موقوفه درمانی بوده که بیمارستان مهرگان شامل این امر بوده و در موقوفه آقا امینی قرار دارد که هم بیمارستان در عرصه درمان بوده و هم موقوفه از اراضی دیگر برای دارو و درمان بیماران، دارای درآمد بوده است.

وی با اشاره به موقوفات درمانی استان افزود: موقوفه درمانی در استان وجود دارد که برای کودکان بیمار وقف شده درآمد آن صرف درمان کودکان بیمار می شود.

این مسوول با اشاره به درمانگاه موقوفه بیدستان ادامه داد: این درمانگاه پس از افتتاح و راه اندازی به دلیل مشکلات قانونی، مجددا به عنوان یک مرکز درمانی تخصصی ویژه مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم بزودی راه اندازی شود.

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: سال گذشته نیز موقوفاتی در حوزه بیماران خاص و سرطانی وجود داشت و امسال در حوزه معلولین، خیری با وقف یک واحد مسکونی در این حوزه اقدام کرده و این امر به طور متناوب وجود دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها