رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه حقوقی ویژه اصحاب رسانه استان، گفت: این تفاهم نامه به منظور حل مشکلات حقوقی اصحاب رسانه منعقد شده است.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۲۲
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در دنیای امروز، اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی منشأ آثار، حرکات و اقدامات فراوانی هستند که ادامه این مسیر مستلزم حمایت از اصحاب رسانه بخصوص خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه حمایت حقوقی از رسانه‌ها موجب تقویت این قشر می‌شود، گفت: به منظور افزایش امنیت روحی و روانی و دقت نظر اصحاب رسانه بر فعالیت رسانه‌ای و خبری خویش تفاهم نامه همکاری حقوقی و رسانه‌ای بین سازمان بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان استان گیلان منعقد شد.

 رئیس بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر لزوم حل مشکل اصحاب رسانه در این استان گفت: انعقاد این تفاهم نامه در راستای تعالی رسانه‌ای استان گیلان بوده و می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات حقوقی رسانه‌ها باشد.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به تعهدات سازمان بسیج حقوقدانان در راستای این تفاهم نامه، بیان کرد: انجام و ارائه مشاوره حقوقی رایگان برای اصحاب رسانه عضو سازمان بسیج رسانه، انجام وکالت حقوقی برای اعضای بسیج رسانه با تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصد، انجام وکالت حقوقی رایگان برای برخی خبرنگاران بسیجی به پیشنهاد و معرفی بسیج رسانه بخشی از تعهدات بسیج حقوقدانان در این تفاهم نامه است.

پارسا با اعلام جزئیات تفاهم میان بسیج رسانه استان و سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های رایگان حقوقی با استفاده از وکلای بسیجی سازمان بسیج حقوقدانان برای اصحاب رسانه عضو سازمان بسیج رسانه گیلان و همچنین انجام مشاوره رایگان در خصوص ثبت شرکت، اصلاح و تنظیم قوانین مربوط با خبرنگاران به اصحاب رسانه عضو سازمان بسیج رسانه گیلان بخش دیگری از تعهدات بسیج حقوقدانان است.

وی در پایان گفت: انعکاس اخبار فعالیت‌های بسیج حقوقدانان و همچنین فضاسازی جهت جذب کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان با انعکاس اخبار و تولیدات رسانه‌ای ارسالی از بسیج حقوقدانان نیز از جمله تعهدات بسیج رسانه در قبال این تفاهم نامه است.

به گزارش بسیج، خبرنگاران بسیجی عضو بسیج رسانه استان گیلان می‌توانند به منظور اطلاعات بیشتر از مفاد این تفاهم نامه به دفتر سازمان بسیج رسانه استان گیلان مراجعه کنند
ارسال نظرات