خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین

راه اندازی ۵ مرکز اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه نشین استان قزوین

وارثی گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره در حال حاضر ۵ مرکز اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار استان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۴۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اقدامات اورژانس اجتماعی در سال گذشته در استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر در استان قزوین 8 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، الوند، محمدیه، اقبالیه، آبیک وآوج در حال فعالیت و ارائه خدمات به گروه هدف بوده و کلیه شهرهای بالای 50 هزار نفر استان، دارای اورژانس اجتماعی می باشند.

وی گفت: همچنین به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در سکونت گاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار، 5 پایگاه خدمات اجتماعی راه اندازی شده که 4 پایگاه در شهرستانهای تاکستان، الوند، محمدیه، قزوین وآخرین پایگاه در سال 1400 در منطقه الموت بنا به ضرورت جهت کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است.

وارثی با اشاره به خط 123 اورژانس اجتماعی پاسخگوی اظهار کرد: 19 هزار و 23 تماس با این خط ایجاد شده که از این تعداد، 8 هزار و767 تماس، مرتبط با فعالیت ها و اهداف اورژانس اجتماعی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: تیم سیار اورژانس اجتماعی از طریق 6 هزار و 137 اعزام و ماموریت به ارائه خدمات مورد نیاز گروه هدف در محل پرداخته و ارائه خدمات به یکهزار و 983 نفر در مرکز مداخله در بحران صورت گرفته که از این تعداد یکهزار و 824 نفر از خدمات سرپایی و 159 نفر از خدمات نگهداری بهره مند شده اند.

وی افزود: 539 نفر از طریق تشکیل پرونده در پایگاههای خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه و آسیب خیز خدمات دریافت نموده اند همچنین با توجه به راه اندازی سامانه آماری از سوی سازمان بهزیستی کشور، در سال گذشته تمامی آمارهای اورژانس اجتماعی در سامانه کشوری، به صورت یکپارچه و روزانه ثبت و ضبط گردید.

وارثی گفت: در سال گذشته، تعداد 147 هزار و 88 خدمت شامل خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حقوقی، نگهداری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ارائه گردیده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها