آموزش مهمترین ارکان توسعه سلامت است

مسئول آموزش سلامت شهرستان سنندج در مورد هفته سلامت، هدف از این مناسبت و شعار این روز گفت: هر سال روز هفتم آوریل مصادف با ۱۸ فروردین روز جهانی بهداشت نامگذاری شده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۹۰۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
فلوریا فتحی یونسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: فرهنگ سازی سلامت نیاز به تبدیل اولویت‌های جامعه به اهداف سلامت است و ضرورت دارد فرهنگ خود مراقبتی را در میان مردم تبلیغ و رواج دهیم.

وی در مورد تعریف ابعاد سلامت و ارتباط آن با خود مراقبتی اذعان داشت: سلامت بر اساس تعریف جهانی مبتنی بر سلامت در بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است که هر کدام از این ابعاد نیاز به تعریف مولفه‌های مربوط به خودش را دارد بعنوان نمونه بعد جسمی شامل تغذیه مناسب، تحرک کافی، خواب منظم است.

وی در مورد نقش آموزش و یادگیری ابعاد خود مراقبتی و نحوه دریافت این آموزش‌ها از طریق برنامه سفیران سلامت دانشجویی بر پایه هر خانه یک پایگاه سلامت تصریح کرد: آموزش یکی از مهمترین ارکان توسعه سلامت به شمار می‌رود از این رو در راستای اجرای بند پنجم نظام تحول سلامت، ترویج برنامه ملی خود مراقبتی است که از طریق جذب سفیران سلامت و آموزش خود مراقبتی، این برنامه اجرا می‌شود.

فتحی یونسی در مورد چگونگی ورود به برنامه سفیران سلامت دانشجویی و استفاده از بسته‌های آموزشی این حوزه و امکان دریافت امتیازی برای سفیر سلامت شدن افزود:یکی از برنامه‌های ترویج خود مراقبتی و تربیت سفیران سلامت، جذب و آموزش دانشجویان به عنوان سفیر سلامت است که بر اساس آموزش مدل‌های آموزشی در حیطه‌های مختلف انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات