برپایی مراسم کوچه های قرآنی در سرخه

همزمان با ماه مبارک رمضان ویژه برنامه کوچه های قرآنی در یکی از خیابان های سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۷۷۶۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، مراسم کوچه های قرآنی به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند رئیس اداره تبلیغات اسلامی با تلاوت دلنشین محمد لطیف مجیب در پارک شهرک امام (ره) شهرستان سرخه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی وند در این جمع اظهار داشت: رمضان، ماه برکت، رحمت، مغفرت، توبه، انابه، صبر و مواسات؛ رمضان ماه تقوا و طهارت و رهایی از شر نفس و به خدا پیوستن است.

وی با اینکه همه ماه‏ها ماه خداست و انسان‏ها همه وقت از نعمت‏های مادی و معنوی و در حقیقت از سفره گسترده الهی استفاده می‏کنند، افزود: ولی از آنجا که همه کتاب‏های بزرگ آسمانی از جمله قرآن که کتاب هدایت و راهنمایی برای همه بشریت است در این ماه نازل شده است، و نیز از آنجا که وظیفه بزرگ الهی روزه در این ماه انجام می‏شود امتیاز خاصی به این ماه بخشیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: روزه داری روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می شود. پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «روزه بگیرید تا سالم بمانید».

محمدی وند با بیان اینکه کم کم به شب های قدر نزدیک می شویم گفت: شب قدر از شب هایی که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود می آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین می کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: وجود این شب در این ماه مبارک نعمت و موهبتی الهی بر امت پیامبر گرامی اسلام(ص) است و مقدرات یک سال انسان ها (حیات، مرگ، رزق و...) براساس لیاقت ها و زمینه هایی که خود آنها به وجود آورده اند تعیین می شود و انسان در چنین شبی با تفکر و تدبر می تواند به خود آید و اعمال یک سال خود را ارزیابی کند و با فراهم آوردن زمینه مناسب بهترین سرنوشت را برای خود رقم زند.

گفتنی است این برنامه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حضور گرم ساکنان محله همراه بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار