مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان:

کارگران بدنه تولید و سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند/ توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین جامعه کارگری

همدان-مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان نقش کارگران در تحقق شعار سال را مهم دانست و گفت: جامعه کارگری، بدنه تولید و سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند که نقش مؤثری در تولید کالا‌های داخلی دارند.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۲۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کارگران بدنه تولید و سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند/ توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین جامعه کارگریسرهنگ ابوالفضل برات‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت هفته بسیج کارگری به  جایگاه و ارزش کار و کرامت کارگر در اسلام اشاره و اظهار کرد: در آموزه‌های اسلامی کار و تلاش از ارزش و جایگاه والایی برخوردار بوده و هم ردیف با جهاد معرفی شده به طوری که پیامبر اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا، مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌کند.

وی با بیان اینکه کارگر در دین مبین اسلام جایگاه والا و ارزشمندی دارد، به ارزش‌گذاری ویژه ائمه اطهار (ع) برای کار و کارگر اشاره و عنوان کرد: روایت شده که پیامبر اسلام (ص) دست کارگر را می‌بوسیدند که بوسیدن دست کارگر به وسیله پیامبر (ص) یک ارزش برای این قشر است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری ارزش والایی برای کارگر قائل بودند، گفت: هر ساله به مناسبت روز جهانی کار و کارگر مقام معظم رهبری با کارگران دیدار ویژه‌ای داشتند و فرمایشات ارزشمندی در خصوص کارگر و جایگاه، ارزش و اهمیت کار کارگران بیان می‌کردند که نشان از ارادت ایشان به قشر زحمتکش  کارگر است.

وی به نقش‌آفرینی کارگران در دوران انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: در طول ۴۰ سال گذشته کارگران نقش مهم و پررنگی در صحنه‌های مختلف انقلاب داشتند؛ به خصوص در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور گسترده در جبهه‌های نظامی، در واحد‌های تولیدی نیز فعالیت داشتند و طی چند سال گذشته در جنگ اقتصادی دشمن با روحیه انقلابی و جهادی و تولید کالای با کیفیت و مناسب به نبرد با دشمن پرداخته و به دفاع جانانه از تولید داخل در مقابله با تحریم می‌پردازند.

*کارگران قلب تپنده جامعه اسلامی هستند

برات‌زاده با بیان اینکه کارگران قلب تپنده جامعه اسلامی هستند، نقش آنان را در پیشرفت و توسعه کشور مهم دانست و اظهار کرد: کارگران با تلاش و کوشش خود نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه کشور دارند و با تلاش خود باعث می‌شوند که چرخ اقتصاد و تولید کشور بچرخد به گونه‌ای که هر اندازه با اعتقاد قوی، باور و ایمان قوی و روحیه بالا تولید کالای با کیفیت داشته باشند می‌توانند در پیشرفت کشور موثر باشند.

وی نقش کارگران در تحقق شعار سال را مهم دانست و اظهار کرد: جامعه کارگری، بدنه تولید و سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و می‌توانند نقش مؤثری در روند تولید کالا‌های داخلی ایفا کنند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان با تاکید بر لزوم حمایت از کارگران در راستای تحقق شعار سال، حمایت از قشر کارگری و رعایت حقوق آنان را عاملی در افزایش تولید ملی دانست و بیان کرد: کارگران باید از لحاظ معیشت و تأمین مخارج زندگی خود حمایت و امنیت شغلی آن‌ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: مسئولین باید برای ارتقاء کمی و کیفی تولید ملی علاوه بر تأمین امنیت شغلی جامعه کارگری، ازاین قشر حمایت کرده و نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اهتمام ورزند چراکه حمایت از این قشر موجب افزایش تولید و افزایش کیفیت کالا می‌شود که در راستای تحقق شعار شال مؤثر است.

برات‌زاده افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری را در مقابل نرخ تورم بی‌تاثیر دانست و بیان کرد: با وجود افزایش حقوق کارگران، اما متاسفانه به دلیل تورم افسار گسیخته که تفاوت معناداری با درآمد کارگر دارد آرامش آن‌ها را به خطر انداخته و باعث شده بسیاری از کارگران نتوانند شرایط حداقلی زندگی خود را تأمین و با مشکلات اقتصادی، معیشتی، روحی و روانی روبرو شوند.

وی نبود امنیت شغلی را از دیگر مشکلات جامعه کارگری دانست و اظهار کرد: بستن قرارداد‌های یک ماهه و سفید کارفرمایان با کارگران باعث شده که این قشر با دلسری کار کنند و امنیت شغلی نداشته باشند که اگر امنیت شغلی آن‌ها تأمین شود به طور قطع با انگیزه و راندمان بالا، کالای با کیفیت‌تری تولید خواهند کرد.

* اجرای ۸ عنوان برنامه به مناسبت روز بسیج کارگری در همدان

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان در ادامه سخنان خود از اجرای هشت عنوان برنامه شاخص به مناسبت روز بسیج کارگری در همدان خبر داد و اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه برنامه‌های گرامیداشت روز بسیج کارگری بیشتر در فضای مجازی اجرا می‌شود که معرفی شهید شاخص، برگزاری مسابقات فرهنگی، تهیه و انتشار کلیپ و پوستر با مضامین ارزش و جایگاه کارگر از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان به صورت محدود از واحد‌های تولیدی و تعدادی از کارگران به نمایندگی از قشر کارگر تجلیل شد، خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور تعدادی از مسئولین و طبق دستورالعمل‌های کرونایی انجام شد.

برات‌زاده از تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین جامعه کارگری خبر داد و یادآور شد: هر بسته غذایی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان با حمایت کارخانجات، کارفرمایان و  برخی کارگران تهیه و در بین کارگران نیازمند به خصوص کارگران آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات