خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: زنگ خطر کمبود آب در استان به صدا در آمده است و اگر مدیریت صحیح مصرف آب شرب صورت نگیرد در تابستان ۱۴۰۰ با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۳۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان: بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهارکرد: زنگ خطر کمبود آب در استان به صدا در آمده است و اگر مدیریت صحیح مصرف آب شرب صورت نگیرد در تابستان ۱۴۰۰ با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: کاهش بارندگی در سال آبی جاری و افزایش مصرف با توجه به شیوع ویروس کروناو رعایت مسائل به داشتی در مناطق مختلف، استان را در حوزه آب با چالش جدی روبرو کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به پیش بینی‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌های تأمین و آب رسانی افزود: با توجه به اینکه در استان بیشترین حجم تأمین آب شرب از چاه‌های آب شرب و چشمه‌ها صورت می‌پذیرد با توجه به کاهش نزولات آسمانی، سفره‌های زیرزمینی هم ظرفیت تأمین را نخواهند داشت و اصلاح فرهنگ مصرف، تنها راه برون رفت از شرایط فعلی خواهد بود.

هرمزی گفت: وقت آن فرا رسیده است تا مردم استان مصارف غیرضرور همچون (شستشوی خودرو، حیاط، آبیاری باغچه‌ها و غیره) را متوقف کنند.

وی با گلایه از برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب در بخش کشاورزی همزمان با گرم شدن هوا، تصریح کرد: این اقدام طی ۱۰ روز گذشته سبب کاهش هشت درصدی دبی چاه‌های تأمین آب شرب استان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها