فرمانده سپاه ناحیه عمار:

شهید مطهری الگویی کامل به لحاظ مباحث اعتقادی و معنوی است

فرمانده سپاه ناحیه عمار بیان کرد: شهید مطهری الگویی کامل و جهان شمولی شد که از لحاظ مباحث اعتقادی و معنوی بعد از انقلاب کسی به پای ایشان نمی‌رسد.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۸۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در پاسخ به این سوال که  با توجه به رسالت بسیج چرا خاصاً هفته‌ای به نام عقیدتی نامگذاری شده است، گفت: انقلاب ما بر مبنای تفکر در دین و نشر فرهنگ اسلامی است و شهید مطهری نقطه اعتقادی، مذهبی و سیاسی بوده است.ایشان برای تبیین مباحث زیر ساختی با ادبیات سلیس مفاهیمی، چون فلسفه حجاب، زن در اسلام را نشر می‌دادند.

فرمانده بسیج مقاومت ناحیه عمار بیان کرد: شهید مطهری با مطالعه زیاد و دقیق به یقین رسیدند و باعث شد نام ایشان ماندگار شود.

وی در ادامه افزود: سپاه بدلیل تقویت زیر ساخت‌های اعتقادی و معنوی تشکیل شد. شهید مطهری الگویی کامل و جهان شمولی شد که از لحاظ مباحث اعتقادی و معنوی بعد از انقلاب کسی به پای ایشان نمی‌رسد بطوریکه امام خمینی (ره) شهید مطهری را حاصل عمر خود می‌دانستند.

گرایلی اظهار کرد: امسال هفته عقیدتی با شب‌های قدر ماه مبارک رمضان مقارن شده است و باید بهره گیری بیشتری از این شب‌ها داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های متنوعی در ناحیه عمار خبر داد و افزود: به دلیل محدودیت‌های کرونایی مراسم بزرگداشت شهید مطهری در فضای باز صورت می‌گیرد و در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌ها سخنرانی و تجلیل از دست‌اندرکاران تعیلم و تربیت، مسابقه کتابخوانی گام دوم انقلاب و مسابقه از دو کتاب شهید مطهری (ره)، سرکشی از خانواده‌ی شهدای عقیدتی، تهیه کلیپ و پوستر، بارگذاری محتوا در کانال‌های فضای مجازی و دیدار و نشست با نیروهای وظیفه و احیای شب‌های قدر با معرفی آثار شهید مطهری برگزار می‌شود.

فرمانده بسیج مقاومت سپاه ناحیه عمار پاسخ تصریح کرد: شهید مطهری نخبه ایست که مانند دیگر افراد نخبه در جامعه ویژگی‌های منحصر به خودش را دارد اگر ایشان را در سطح قله فرض کنیم ما در دامنه قرار داریم.

وی چشم انداز رسیدن به قله را در سخنان مقام معظم رهبری دانست و افزود: شهید مطهری در مبارزه برای ماندگاری انقلاب و پیشرفت آن تلاش کرد. این تفکر در دولت اسلامی و جامعه اسلامی باید منعکس  و به گفتمان تبدیل شود. وقتی این اتقاق افتاد می‌توانیم بگوییم تفکر اسلامی در جامعه قابل دستیابی است.

سرهنگ گرایلی عنوان کرد: تربیت دینی شامل تربیت فرهنگی، اجتماعی، اقصادی، سیاسی است و همه ابعاد را باید در نظر بگیریم. یک انسان کامل از همه جنبه‌ها بعد از آموزش، در معرض پرورش قرار میگ‌یرد و احکام اسلامی، احکام سیاسی، احکام فرهنگی، احکام اجتماعی بر همه این امور قلم زدند. زمانی میتوانیم نیروی خوبی تربیت کنیم که در همه زمینه‌ها آن را رشد دهیم.

وی در رابطه با سربازان وظیفه ناحیه عمار توضیح داد: ارتباط خوب و نزدیک با همکاران وظیفه داریم. ماهانه برای پاسخگویی به شبهات آن‌ها جلسه برگزار می‌کنیم. در موارد مختلف از جمله قرائت صحیح سوره‌ها، روخوانی و روانخوانی تشویقی‌های یکروزه تا سه روزه دارند.

فرمانده بسیج مقاومت ناحیه عماردرپ ایان خاطرنشان کرد: همزمانی هفته معلم و شب‌های قدر فرصت مغتنمی برای حضور و ارتباط با مردم و افزایش بصیرت آنان برای انتخاب اصلح است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار