خبرهای داغ:
طالب‌زاده:

عملکرد مسئولان در مقابله با جنگ نرم، باید شفاف شود

همدان-کارشناس مسائل رسانه و تحلیگر مسائل بین الملل گفت: عملکرد مسئولان در مقابله با جنگ نرم، باید شفاف شود و ببینیم با توجه به بودجه خوبی که دارند چه کار کردند؟
کد خبر: ۹۳۴۰۰۷۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

عملکرد مسئولان در مقابله با جنگ نرم، باید شفاف شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، نادر طالب‌زاده در نشست مجازی مدیران رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه با صحبت با کارشناسان و صاحب منسبان دولت قبل آمریکا بعد از ترور سردار سلیمانی تاثیر وضعی سردار را در منطقه متوجه خواهیم شد، اظهار داشت: سردار سلیمانی پدیده و ترکیبی از خلاصه و چکیده انقلاب اسلامی و مقابله با آخرین ترفندهای صهیونیست‌ها و هژمونی آمریکا بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با به وجود آوردن داعش این عنصر به اصطلاح ظاهراً مسلمان و در واقع افراد دیوانه و خونخوار با اسم «الله اکبر» جلوی دوربین آدم کشی و تبلیغ می‌کردند و ضربه مهلک به چهره اسلام می‌زدند، گفت: برای نابود کردن این حرکت که طراحی سازمان سیاه و موساد بود، سردار سلیمانی درخشید و برای همه مثل روز عیان شد که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تروریست نیست.

این کارشناس مسائل رسانه ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر واژه مقابله با تروریست جهانی را طراحی و تثبیت کردند و منظور آنها ایران بود، که ما باید با آن مقابل کنیم.

طالب‌زاده با بیان اینکه دشمنان در جنگ تحمیلی، ۱۱ سپتامبر و ایجاد تکفیری‌ها فرمولی را ایجاد کردند که قهرمان مقابله با آن نیروهای متحد از چند کشور به رهبری ایران و نیروی قدس و در رأس آن سردار سلیمانی بود، گفت: در کنار آن نیز جریان‌هایی از جمله حزب الله لبنان، حشد الشعبی و نیروهای مردمی سوریه برای مقابله با داعش ایجاد شد و حمایت کردند.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی صحنه واضح‌تر و دشمنان سردرگم شدند و روشنگری شد که چه کسی دیپلماسی انتهایی ایران را دیکته می‌کند، گفت: دشمن می‌داند با حریفی طرف است و همه اعتراف می‌کنند که نمی‌توانند با آن بجنگند.

این کارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه وضعیت و نفوذ ایران در یمن و درخواست عربستان از ایران برای مذاکره نشان دهنده اوضاع خراب او در یمن است و ایران در صحنه موفق است، افزود: نبرد یمن در حال شکست است و پهبادهای یمنی غیر قابل ردیابی هستند.

وی تصریح کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سال اول انقلاب که به فرمان امام (ره) روز جهانی قدس نامیده شد به یک حرکت دینی و جهانی اسلامی تبدیل شد.

طالب‎زاده با بیان اینکه بعد از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «قبله اول مسلمین به نامشروع به دست صهیونیسم افتاده و باید پس گرفته شود» که به حرکت تبدیل شد، گفت: اولین بار مراکز فکری آمریکایی بعد از این اعلان توسط امام خمینی (ره) فعال می‌شوند و اولین اقدام آن آغاز جنگ بود که کشور عراق را مجهز کردند و به ایران حمله کرد.

وی با بیان اینکه بلوک شرق و غرب در مسلح کردن عراق متحد شدند، افزود: آمریکایی‌ها با استفاده از اسکنرهای ماهواه‌ای اطلاعات را از جبهه جنگ در اختیار صدام می‌گذاشتند.

این کارشناس مسائل رسانه و تحلیگر مسائل بین الملل با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در چند مرحله حمله شیمیایی کردند که بعد از ۲۵ سال مشخص شد با حمایت کشور آمریکا بود که امروز مدعی حقوق بشر هستند، گفت: یک کنفراس با عنوان «افق نو» با حضور اندیشمندان در بیروت برگزار کردیم که در آن ۲۰ میهمان آمریکایی دعوت کردیم اما از طرف سیا، تهدید شدند و به دنبال آن نفر دوم وزارت خزانه‌داری آمریکا برکنار شد.

* باید کنفرانس‌های روشنگری علیه آمریکا را  به خارج از کشور ببریم

وی عنوان کرد: جنگ نرم از جنگ سخت به دلیل آماده کردن فضا پر اهمیت‌تر است و هیچ کس به طور جدی به آن نپرداخته است و جایی است که دشمن از آن روشنگری ناراحت شود.

طالب‌زاده با بیان اینکه انگیزه من برای برگزاری کنفرانس در بیروت عصبانی کردن دشمنان بود، گفت: امروز باید کنفرانس‌ها را  به خارج از کشور ببریم که برنامه‌ریزی ما برای کنفراس‌های بعدی در بغداد و دمشق بود که با عدم پشتیبانی مواجه شدیم که متولی اصلی آن که وزارت امور خارجه است حمایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید ببینم در کجا می‌توانیم موثر باشیم که داد دشمن بلند شود، گفت: می‌شود نقش ایجابی و فعال در منطقه ایجاد کرد و ترفندها و فشار و دروغ آمریکا را پاسخ دهیم.

این کارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه اکثرا در ایران ادبیات غربی‌ها را نمی‌شناسند، گفت: متولیان جنگ نرم در چند سال اخیر کار اساسی نکرده‌اند و جمهوری اسلامی امکانات دارد اما مرکز فکری ندارد و مسئولین باید حمایت کنند، در غیر این صورت در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه عملکرد مسئولان در مقابله با جنگ نرم، باید شفاف شود و ببینیم با توجه به بودجه خوبی که دارند چه کار کردند، ابراز داشت: حاج‌قاسم برنامه‌های ما را می‌دید و تشویقمان می‌کرد، او تنها کسی بود که قدر این کنفرانس‌ها را می‌دانست.

طالب‌زاده با بیان اینکه به زودی کنفرانسی در افغانستان با حضور آمریکایی‌هایی که در جنگ افغانستان و عراق حضور داشتند برگزار می‌شود، عنوان کرد: این برنامه با کمک چند نفر از نمایندگان پارلمان افغانستان برنامه‌ریزی شده و از شبکه کابل نیز پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران چند موقعیت دارد که از آن استفاده نمی‌کند، گفت: یکی از آن موقعیت‌ها قرابت اعتقاد به ظهور حضرت مسیح با مسیحیان آمریکا است که می‌توانستیم گفتمان ایجاد کنیم و نقشه راه داشته باشیم چون اعتقادات راسخ و بنیادین ما است.

این کارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه در زمان حیات امام خمینی (ره) دشمن ما متوجه تفرقه در ایران شد و بر تقویت دوگانگی در کشور تاکید کرد، گفت: امروز واژه‌هایی از جمله اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالیون و ... که ما به خودمان اطلاق می‌کنیم ساخته و پرداخته واشنگتن است؛ در زمان امام خمینی(ره) فقط یک جبهه انقلابیون داشتیم و خط مقابل آن غیرانقلابی بودند.

طالب زاده با بیان اینکه خود دشمن با خلق ۱۱ سپتامبر که به گفته خود آمریکایی‌ها، ترفند بود و بعد از آن به افغانستان و عراق حمله کرد با بیدار شدن وجدان‌های آمریکایی برای ما لابی ایجاد کرده است، گفت: می‌توانیم از آن به نفع خود استفاده کنیم، دانشمندان آمریکا اذعان دارند که اتفاق ۱۱ سپتامبر دروغ بوده و هدف بعد از آن اتفاق و حمله به عراق و افغانستان محاصره کردن دو طرف ایران است.

وی با بیان اینکه  کنفرانس «افق نو» را تحریم کردند به طوری که از آمریکا نمی‌تواند کسی در این کنفرانس شرکت کند، گفت: دولت‌ها و وزیر امور خارجه باید پاسخگو باشند.

* چرا باید برای کار نکرده مذاکره کنیم

این کارشناس مسائل رسانه و تحلیگر مسائل بین الملل با بیان اینکه در عرصه جنگ نرم، کسانی که کار بلد نیستند، باید کنار می‌رفتند اما تواضع این کار را ندارند، اظهار کرد: باید از این افراد بپرسیم چه کاری کردند که دشمن عصبانی شود؟ اصلا این کار را بلد هستند؟ این افراد پست‌ها و مسئولیت‌ها را گرفته‌اند این در حالی است که بسیاری از افراد شیوه کار در عرصه جنگ نرم و مقابله با دشمن را می‌دانند ولی فرصتی به آنها نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در تلویزیون خلاقیت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در استان‌ها روزنامه‌نگاران و نویسندگان فرصت صحبت پیدا نمی‌کنند؛ درحالی که بچه مسلمانان معتقد به انقلاب باید ورود کنند.

طالب‌زاده با بیان اینکه چرا باید برای کار نکرده مذاکره کنیم، گفت: ۱۶ منبع آمریکایی تأیید کردند که ایران بمب اتم ندارد بنابراین اصل ماجرای حضور ایران در مذاکرات غلط است چراکه ایران پروتکل الحاقی را امضا کرده و طرف آن است.

وی با بیان اینکه وقتی ما همه چیز را امضا کردیم، اصل نشستن با آمریکایی‌ها اشتباه است، اظهار کرد: خودشان متهم به ساخت بمب اتم هستند و از آن هم استفاده کرده‌اند، بنابراین چرا برای کاری که نکرده‌ایم باید چک و چانه بزنیم؟

انتهای پیام/

ارسال نظرات