نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد:

ضرورت مهم فراگیر کردن تفکر جهادی و روحیه خدمت‌رسانی در گام دوم انقلاب

آیت الله دری نجف آبادی گفت: فراگیر کردن تفکر جهادی و روحیه خدمت رسانی در گام دوم برای رسیدن به پیشرفت های همه جانبه یک ضرورت مهم است
کد خبر: ۹۳۴۰۴۸۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن هفدهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای مکتب حضرت امام(ره) احیای فرهنگ جهاد و ازخودگذشتگی بود که از ابتدای انقلاب اسلامی شروع و خوشبختانه این مسئله روز به روز تقویت شد و امروز حاصل این فرهنگ ارزشمند آثار و برکات بسیار فراوانی برای کشور داشته و پیروزی ها و پیشرفت های بزرگی را رقم زده است.

وی افزود: آنچیزی که امروز می تواند برای کشور بسیار با اهمیت باشد تقویت فرهنگ ایثار و جهاد در همه عرصه ها است که باید به عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه با هوشمندی های مقام معظم رهبری در تشکیل سازمان خدوم و مجاهد بسیج سازندگی این اتفاق افتاد و در طی این سال ها در بسیاری از عرصه ها خوش درخشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل آن فرصت های بی نظیری هم از نظر مدیریتی و هم از نظر ساختاری در کشور ایجاد کرد که از همان ابتدا تجربه های بسیار موفقی در عرصه های مختلف به ماندگار گذاشت و در طی این سال ها به شکوفایی بزرگی رسید.

وی بیان کرد: حضور جوانان در عرصه های مختلف و شکوفایی توانمندی ها و استعدادهای آنها، ساماندهی حضور جوانان در عرصه های سازندگی و کمک به ایجاد اشتغال کشور سه مأموریت کلان بسیج سازندگی بوده که خوشبختانه علاوه بر اینکه در این سه رسالت مهم خوش درخشیده توانسته اقدامات گسترده دیگری انجام دهد.

امام جمعه اراک ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در طی این سال ها که به برکت وجود جوانان انقلابی و بسیجی رقم خورده رفع تهدیدات از جامعه بوده که جهادگران بسیجی با حضور خود در میدان های خدمت رسانی مشکلات و تهدیدات را رفع کردند که نمونه آن در حوادثی همچون زلزله، سیل و بیماری کرونا اتفاق افتاد و جهادگران بسیجی بسیاری از تهدیدات را رفع کردند.

وی با بیان اینکه فراگیر کردن تفکر جهادی و روحیه خدمت رسانی در گام دوم برای رسیدن به پیشرفت های همه جانبه یک ضرورت مهم است،افزود: باید به این مسئله توجه شود و بسیج سازندگی در این مسئله ماموریت بزرگی دارد که باید این تفکر ارزشمند را فراگیر کند.

دری نجف آبادی بیان کرد: حضور جهادگران بسیجی با اعتقاد قلبی و ایمانی راسخ در صحنه های خدمت رسانی همواره منشأ خدمات و برکات بسیار فراوانی بوده و موجب اثرگذاری اقدامات آنها شده و خوشبختانه بسیج سازندگی در انقلاب اسلامی یک کارنامه درخشان همراه با افتخارات زیاد دارد که این مسیر همواره باید با قوت ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: پیشگامی جهادگران بسیجی استان مرکزی در صحنه های خدمت رسانی که محدودیت جغرافیایی هم ندارد و در بسیاری از مناطق دیگر از جمله سیستان و بلوچستان، سی سخت و استان مرکزی خدمات گسترده ارائه می کنند بسیار قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استان مرکزی همانگونه که در بسیاری از عرصه ها پیشرفت های بسیاری کسب کرده در حوزه خدمت رسانی به مردم هم پیشگام بوده و خوشبختانه امروز بسیج سازندگی دارای یک جایگاه مردمی و ارزشمند است و مردم به آن افتخار می کنند و گروه های جهادی و جهادگران بسیجی سرمایه بزرگ کشور محسوب می شوند که می توانند کشور را در برابر حوادث مختلف بیمه کنند.

وی با با بیان اینکه خدمت به محرومین و نیازمندان یکی از بزرگترین عبادات محسوب می شود و جوانان باید از فرصتی که به واسطه انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده به خوبی استفاده کنند،گفت:امروز برگزاری اردوهای جهادی فرصت بسیار خوبی هم برای خدمت به مردم و هم تربیت و آموزش ایجاد کرده که جوانان می توانند با شرکت در این اردوها درس های بسیاری بیاموزند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت روز هفدهم اردیبهشت ماه سالروز بسیج سازندگی که نماد خدمت و جهاد برای خدا و مردم است ، به همه جهادگران، بسیجیان و مسئولین جهادی خدا قوت می گویم و از زحمات و دلسوزی های همه این عزیزان قدردانی می کنم و از خداوند متعال برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار