خبرهای داغ:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین
با هدف حمایت از جامعه طراحان حوزه مد و لباس، سازوکار انجام بیمه تأمین اجتماعی برای این گروه از هنرمندان کشور فراهم شد. ۱
کد خبر: ۹۳۴۱۰۵۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت بیمه برای تأمین آینده کاری هنرمندان فعال در عرصه مد و لباس کشور، اقدامات قانونی لازم برای بیمه شدن طراحان حوزه مد و لباس توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و صندوق اعتباری هنرانجام شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در توضیح این خبر گفت: بر این اساس، طراحان کیف و کفش، لباس، شال و روسری، زیورالات و ... که طرح‌های آنها به نوعی ثبت شده باشد، می توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه طرح های هنرمندان باید یکی از شرایط شش گانه را داشته باشد درباره این شرایط گفت: حداقل 10 طرح هنرمند باید دارای نشان شیما باشد؛ حداقل پنج اثر آنها دارای حق مالکیت معنوی باشد؛ گواهی حضور در 10جشنواره‌ استانی یا ملی را داشته باشند؛ دارای حداقل سه مجوز برپایی نمایشگاه از کارگروه ساماندهی مد و لباس باشند؛ رتبه برتر جشنواره فجر و یا جشنواره‌های استانی را دارا باشند؛ حداقل دارای سه اثری که به تولید انبوه رسیده باشد (هر کدام به تعداد 1000 عدد تولید شده باشد)

اسماعیلی افزود: هنرمندانی که حداقل یکی از شش مورد مطرح شده را دارا هستند می‌توانند برای بیمه خود اقدام کنند که مدارک لازم برای آغاز فرایند بیمه شامل :دریافت فرم عضویت از کارگروه ساماندهی مد و لباس و تکمیل آن، کپی شناسنامه،کپی کارت ملی، عکس 3×4 و ارائه درخواست بیمه به دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برای معرفی به صندوق برای عضویت در صندوق و بیمه است.

وی ادامه داد: طراحان می‌توانند مدارک خود را به اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ تحویل نمایند که پس از دریافت و تأیید مدارک، نامه عضویت در صندوق به طراحان ارائه می‌شود.

پس از عضویت در صندوق در صورتی که متقاضیان یکی از شرایط بالا را داشته باشند نامه بیمه آنها تهیه و به سازمان تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند.

اسماعیلی تأکید کرد: در صورت احراز صلاحیت و با عضویت در صندوق هنر، کارتی به عنوان هنر کارت نیز برای حمایت از هنرمندان به آنها ارائه خواهدشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: شرایط سنی برای بیمه شدگان، برای آقایان تا 50 سال و خانم ها تا 45 سال است و در صورتی که هنرمند سن بیشتری داشته باشد به ازای هر یک سال باید سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد.

هزینه بیمه تأمین اجتماعی نیز 18 درصد است که 10 درصد را وزارت ارشاد و هشت درصد را هنرمند پرداخت می‌کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها