خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

احیای ۱۲۰ واحد تولیدی راکد در استان همدان

همدان-استاندار همدان گفت: در سال گذشته ۱۲۰ واحد تولیدی راکد در استان همدان احیا شد.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۶۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

احیای ۱۲۰ واحد تولیدی راکد در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سید سعید شاهرخی در شورای اداری استان با بیان اینکه از بدو ورود رئیس قوه قضاییه به همدان به حاصل زحمت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمتر پرداخته شد، اظهار داشت: به تأسی از سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر امید اولویت ما در استان همدان توجه به معیشت، اشتغال و حمایت از تولید بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۳ سال اخیر در همدان تلاش کرده‌ایم وقت، توان و منابع استان را با برنامه‌ریزی منسجم با تنطیم اسناد راهبردی برای توسعه استان با نگاه به برنامه‌های بالا دستی و چشم‌انداز کشور، سند توسعه استان را تدوین کنیم، گفت: در این سند میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و تمام مزیت‌های استان به تفکیک شهرستانی شناسایی شده و برای عملیاتی کردن آنها پروژه‌هایی تعریف شده که به مثابه یک میثاق با مدیران دستگاه‌های مختلف استان است.

استاندار همدان با بیان اینکه در این سند پیش‌بینی شده که سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود که بخشی را دولت و بخشی نیز توسط بخش خصوصی تأمین اعتبار کند، گفت: در سند مقرر شده است که سالیانه ۲۰ هزار شغل طبق سند باید ایجاد شود که بر اساس آمار مرکز آمار که باید با ذکر نام و نشانی باشد محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن، تجارت ۹۸۸ واحد فعال دارای پروانه در استان وجود دارد و در حوزه کشاورزی یک هزار و ۵۹۲ واحد و میراث فرهنگی ۱۳۳ واحد گفت: در مجموع ۲ هزار و ۷۱۳ واحد تولیدی در استان وجود دارد که رهنمودهای رهبری و شعار سال برای توسعه این واحدها مدنظر است.

شاهرخی با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال راهی جز حمایت از تولید نداریم، گفت: جذب سرمایه برای ایجاد واحد جدید، کمک به احیای واحدهای راکد و تقویت واحدهای موجود را در دستور کار داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ واحد تولیدی راکد در استان احیا شد، افزود: در حال حاضر مشکل اصلی ما در کشور مساله آب است، طی سال‌های اخیر سه سد بهره‌برداری شد که ۹۰ میلیون متر مکعب مجموع ذخایر آنها است.

استاندار همدان با بیان اینکه دو سد مهم سد گرین نهاوند که قادر هستند منطقه خرم رود تویسرکان را متحول کند نیز به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: نیروگاه شهید مفتح نفس دشت کبودراهنگ را گرفته بود که نسبت به رفع این مشکل اقدام شد و با تصفیه فاضلاب همدان و انتقال آن به نیروگاه، آب این صنعت تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های کوچک و بزرگ در استان در حال شکل‌گیری است، ابراز داشت: همدان در منطقه غرب کشور بیشترین نقطه راه‌آهن را به خود اختصاص داده که امسال به همت نمایندگان مجلس دو خط ریلی جنوب و غرب به هم وصل می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه در حوزه صنعت هم پروژه‌های بسیار مهمی را در دست اقدام داریم، گفت: تویسرکان به قطب داروی غرب کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه ۱۸ سال بلاتکلیف بود که طی سه سال اخیر موانع آن برداشته شد و سه ماه قبل افتتاح شد، عنوان کرد: در همین راستا راه‌اندازی پتروشیمی نهاوند و پتروشیمی ابن‌سینا را نیز در دستور کار داریم.

استاندار همدان افزود: در حوزه کشاورزی نیز مزیت‌های فراوانی داریم که اگر بخواهیم ۱۰ درصد آب را صرفه‌جویی و تولیدات کشاورزی را افزایش دهیم هیچ راهی نداریم مگر اینکه به سمت روش‌های علمی برویم.

وی تولیدات گلخانه‌ای استان همدان را ۱۰۷ میلیون تن عنوان کرد که جهاد کشاورزی موظف شده است سالانه ۷۰ هکتار به مجموع تولیدات کشاورزی اضافه کند که با شهرک‌های گلخانه‌ای ۵۰۰ هکتار به این بخش افزوده شد.

شاهرخی افزود: ۸۵ درصد از اراضی استان به آبیاری مکانیزه تبدیل شده و یا تجهیزات آن در حال نوسازی است.

وی با اشاره به ثبت جهانی انگور ملایر و کسب عنوان شهر جهانی سفال در لالجین و ثبت عنوان مبل و منبت گفت: مشکلات بسیاری وجود دارد اما اتفاقات و پروژه‌های بزرگی مانند پروژه‌های سرمایه‌گذاری شستا و ایجاد واحد گاوداری چندین راسی را در استان در حال اجرا داریم‌.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در همه بخش‌ها به مثابه یک کارگاه بزرگ در حال انجام است، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه ملی و ۸ هزار میلیارد تومان پروژه‌های جهش تولید در سطح استان در حال اجراست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات