خبرهای داغ:
آیت‌الله رئیسی در دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان:

برای احیای واحدهای تعطیل باید کمر همت بست/ مسئولیت را باید با مدیریت جهادی دنبال کرد

همدان-رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برای احیای واحدهای تعطیل باید کمر همت بست و مشکلات آنها را حل کرد، گفت: یکی از مسایل مهمی که در فضای کسب و کار موثر است تسهیل امور و برداشتن مقررات دست و پاگیر است.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۶۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

برای احیای واحدهای تعطیل باید کمر همت بست/ مسئولیت را باید با مدیریت جهادی دنبال کردبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان با بیان اینکه تولید عامل قدرت اقتصادی است و البته تولیدی که پشتیبانی شود و با مانع مواجه نشود، اظهار داشت: نقش مسئولان در ایجاد قدرت اقتصادی در کشور امری خطیر است.

وی با بیان اینکه برای احیای واحدهای تعطیل باید کمر همت بست و مشکلات آنها را حل کرد، گفت: در حوزه کشاورزی وقتی با تغییر کاربری مواجه می‌شود وزارت جهاد کشاورزی باید طبق قانون پیگیری کند تا مشکل رفع شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از مسایل مهمی که در فضای کسب و کار موثر است تسهیل امور و برداشتن مقررات دست و پاگیر و دریافت مجوز با سازو کار اداری است که مانع تولید است، افزود: برای صدور برخی از مجوزها می‌توان در روند کوتاهی اقدام کرد، باید روند صدور مجوز تسهیل شود تا تولیدکننده و صادرکننده احساس مشکل نکند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت را باید با مدیریت جهادی دنبال کرد، گفت: برخی مشکلاتی که در این جلسه توسط فعالان اقتصادی مطرح شد در استان قابل حل است، وقتی افرادی هستند برای کار و تولید چرا مسئولان باید اجازه دهند رفع موانع تولید دچار وقفه شود؟

رئیسی با بیان اینکه هیچ بخشی مجاز نیست به جای تسهیل در امور به نحوی دموکراسی اداری را پیچیده کند، عنوان کرد: ما در قوه قضاییه به دنبال اجرای عدالت هستیم و قانونگذار راه را باز گذاشته تا ما افراد را از دادرسی عادلانه‌ محروم نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی بن‌بست وجود ندارد و هنر مدیران ما این است که گشایش ایجاد کنند، عنوان کرد: قرار را باید بر «ما می‌توانیم» بگذاریم و نمی‌شود و نشد در کار نباشد که خود موانع هستند البته قانون اصالت دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه وقتی کار آماده است و کارگر لباس پوشیده آماده است، چرا نگذاریم انجام شود و کشور به پیش رود؟ گفت: نباید مانع را مانع بشناسیم، هر کاری با مدیریت جهادی شدنی است.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب با شهید همدانی به پادگان ابوذر می‌رفتیم و در روحیه جوانان می‌دیدم که خالصانه کار می‌کردند و مانع را به رسمیت نمی‌شناختند تا امور پیش رود، ابراز داشت: تولید نیز در عرصه مجاهدت قرار دارد و باید اتفاق بیافتد.

رئیسی در خصوص برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی برای تأمین نیاز کشور گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که ضمن تأمین مایحتاج مردم در تمام بخش‌های کشاورزی، دچار بازار سیاه و دلالی نشویم و با برنامه‌ریزی حلقه بین تولید، تامین، توزیع و ... باشد.

وی با بیان اینکه کارآفرین و سرمایه گذار نیاز به ثبات در تصمیم‌گیری دارد، گفت: تمرکز بر روی مقررات در رونق کسب و کار مهم  است و حمایت جدی از تولید و صادرات بسیار حائز اهمیت دارد و باید در این زمینه با برنامه پیش رفت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری همه ما را مخاطب قرار داده‌ و فرموده‌اند باید تولید در این کشور برسد به جایگاهی که ما شاهد استقلال اقتصادی و حوزه‌های مختلف باشیم، گفت: برای تحقق این امر به کار و عمل نیاز داریم و باید مشکلات حوزه‌های مختلف حمایتی را حل کرد.

وی در خصوص تغییر کاربری اراضی گفت: باید ضمن برگزاری جلسه، کار کارشناسی صورت گیرد و راهکار ارائه دهید تا در دیوان عدالت اداری موانع رفع شود.

رئیسی با تاکید بر حل مشکل واحد تلیسه امید ملایر گفت: می‌گویند همه امکانات برای افتتاح آن آماده است و فقط مشکلی دارد، باید دادگستری همدان جلسه‌ای با بانک عامل و شرکت بگذارد، اگر می‌گویید حل نمی‌شود در سطح کشور در دادستانی کل کشور جلسه می‌گذاریم تا حل شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت اسدآباد که بانک تملک کرده و واحد زمرد آسیا در استان قابل پیگیری است، ادامه داد: مسئله واگذاری جنگل هم مطرح است که باید بررسی شود و در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار باید موضوعات مطرح شود و خارج از نوبت؛ اگر قابل حل نبود ما در مرکز حل می‌کنیم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه حضور فعال واحدهای خصوصی که در میدان هستند در اقتصاد مهم است، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به سود مرکب مصوبه دارد و نباید سود بانک بیش از میزان سود مصوب بانک مرکزی و تعیین شورای ملی پول و اعتبار و بانک مرکزی باشد.

وی عنوان کرد: به بانک‌ها اعلام کردم که بانک اعتباری دهد بعد در واحد قفل شود و تملک کند خلاف مبانی و سیاست‌های نظام و شعار سال است؛ نباید چراغ تولید بخوابد.

رئیسی با بیان اینکه بانک‌ها وقتی واحد تولیدی را در اختیار قرار می‌گیرند نباید منجر به تعطیلی واحد تولیدی شوند که خلاف قانون است و متاسفانه صدها واحد در اختیار بانک است، گفت: مسئولین مربوطه پیگیری کنند تا تولید در بخش کشاورزی و صنایع دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه کیوان گفت: بسیار تاسف خوردم کارخانه‌ای که می‌تواند راه‌اندازی شود، نیمه‌فعال شده است؛ نباید این واحدها دچار وقفه شوند.

رییس قوه قصاییه با بیان اینکه می‌توان با اقدماتی میزان بیکاری در استان را کاهش داد، ابراز داشت: من مردم همدان را می‌شناسم و می‌دانم که همه اهل کار هستند، استفاده دقیق  ظرفیت‌ها شکران نعمت است و اگر از این امکانات درست استفاده نشود کفران نعمت است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه عظیم در کنار فرودگاه می‌تواند سریع به خط تولید بیاید به مسئولان قضایی استان و استاندار همدان توصیه کرد نگذارند چراغ تولید در استان خاموش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات