مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام خبرداد:

نخبگان علمی استان ایلام سازماندهی می شوند

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان گفت : از آنجا که نخبگان علمی می توانند زمینه پیشرفت و توسعه را در هر جامعه ای فراهم آورند برنامه سازماندهی نخبگان و تشکیل شبکه علمی توانا در دستور کار قرار گرفت
کد خبر: ۹۳۴۲۸۳۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام،محمود علی پور مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد : با هدف انسجام بخشی ، استعدادیابی و برنامه ریزی برای رشد نخبگان علمی بسیج استان ، برنامه راه اندازی شبکه توانای حوزه علم و فناوری بسیج در دستور کار این سازمان قرار گرفت .

وی ، با بیان اینکه بخشی از این فعالیت در راستای انعکاس ظرفیت‌ ها و استعداد ‌های استان و همچنین شناسایی و جذب نخبگان استان خواهد بود اظهار کرد : از آنجا که نخبگان علمی می توانند زمینه پیشرفت و توسعه را در هر جامعه ای فراهم آورند ، این برنامه بصورت استانی در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم با تلاش جمعی نخبگان و مسئولان ، شاهد تحولات عظیم در حوزه های علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی در کشور باشیم .

حمایت از تولیدات فناورانه و کاربردی

علی پور با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) تصریح کرد : در تحقق شعار سال 1400 ، جهت حرکت در مسیر تولید ملی و رفع کاستی ها و موانع ، این سازمان برنامه حمایت از تولیدات علمی و فناورانه را در برنامه خود خواهد داشت و با تمام توان حامی نخبگان علمی در عرصه تولیدات کاربردی خواهد بود.

نقش حیاتی نخبگان بر کسی پوشیده نیست

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام اذعان کرد : نقش حیاتی نخبگان در جامعه بر کسی پوشیده نیست و مدیریت مطلوب این منبع ارزشمند ملی که دارای استعدادهای خدادادی همچون هوش هیجانی ، خلاقیت ، توانایی حل مسائل و هوش شناختی نسبت به مسائل هستند ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

این مسئول با بیان اینکه سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام از ظرفیت های مناسب و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مراکز رشد و فناوری در استان برخوردار است تصریح کرد : خوشبختانه امکانات و تجهیزات این مراکز در سالهای اخیر همیار و راه گشای نخبگان و مخترعان استان در تبدیل ایده به طرح های ثروت آفرین بوده و به برکت این مراکز ارزشمند ، بسیاری از طرح های نخبگان تجاری سازی و روانه بازار مصرف شده است .

وی ادامه داد : نخبگان مبتدی و حرفه ای می توانند جهت استفاده از مزایا و امکانات و برنامه های علمی بسیج به سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان و یا پایگاههای علمی بسیج مراجعه کنند .

جلوگیری از فرارمغزها  منوط به رفع نارسایی های مالی و حمایت از نخبگان خواهد بود

علی پور در بخش دیگری از اظهارات خود به مسئله فرار مغزها و مهاجرت نخبگان اشاره کرد و اظهار داشت : یکی از معضلات حوزه نخبگان ، مسئله مهاجرت نخبگان از کشور ، بدلایل شرایط نامساعد اقتصادی ، آموزشی و اجتماعی است و این مسئله با رفع نارساییهای مالی ، ارائه امکانات تخصصی به نخبگان و توجه به خواسته ها و نیازمندهای آنان به حداقل خواهد رسید .

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام در پایان اظهارات خود عنوان کرد : در شرایط کنونی تعداد بیش از 350 نخبه علمی در خانه نخبگان این سازمان سازماندهی شده اند و تعداد 10 کارگروه علمی و تخصصی که متشکل از اساتید برتر دانشگاهی استان هستند  کار هدایت ، کارشناسی طرح و ارزیابی و تشخیص نیازمندیهای نخبگان  در خانه نخبگان را عهده دار هستند .

ارسال نظرات