امام‌جمعه تربت‌جام در افتتاح کارگاه صنایع‌دستی و اقتصاد مقاومتی بانوان این شهرستان تأکید کرد: مسئولان از بازار عرضه مستقیم صنایع‌دستی و بسته‌بندی و اقتصاد مقاومتی که دست رنج بانوان‌ ایرانی است غافل‌ نشوند.
کد خبر: ۹۳۴۳۶۱۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در آیین افتتاح کارگاه صنایع‌دستی و اقتصاد مقاومتی بانوان با قدردانی از تلاش‌های بانوان بسیجی این شهرستان با اشاره به اینکه که هرکسی تولید کند، کار محسوب می‌شود گفت: کار فقط شغل دولتی نیست، یک کشور ۸۰ میلیونی مگر به چند کارمند پشت‌میزنشین نیاز دارد.

وی بابیان این مطلب که اکثر انبیاء الهی (ص) و ائمه اطهار (ع) علاوه بر رسالت هدایت جامعه به دنبال رزق و روزی حلال کار می‌کردند، افزود: راه‌اندازی و احیای کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی و گردشگری یک امر ضروری است که متأسفانه در پی غفلت و عدم‌حمایت مسئولان دست رنج بانوان از جهیزیه دختران کنار زده‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان تکلیف دارند با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از کارگاه‌ها و واحدهای تولید صنایع‌دستی و گردشگری بانوان بسیجی و بازاریابی حمایت و پشتیبانی کنند ادامه داد: این شهرستان با جاذبه‌های گردشگری فراوان نیاز مبرم به بازار عرضه مستقیم صنایع‌دستی و بسته‌بندی دارد.

 در ادامه مسئول بسیج خواهران ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام گفت: در کارگاه صنایع‌دستی بانوان بسیجی گلیم‌بافی، فرت بافی، قالیبافی، پوشاک، البسه، سایر عرقیات، خشکبار تولید و ... تولید و عرضه می‌شود.

سیده سمیرا شجاعی افزود: در کنار کارگاه‌های صنایع‌دستی محصولات فرهنگی در ارتباط با سایر مناسبت‌های دینی و ایام‌الله‌ها راه‌اندازی و عرصه می‌شود.

وی از مسئولان درخواست کرد: مسئولان اجرایی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای خرید تجهیزات و لوازم اولیه و شروع به کار سایر کارگاه‌های صنایع‌دستی بانوان بسیجی را همراهی کنند.

گفتنی است: کارگاه تولید صنایع‌دستی، فرهنگی، گردشگری و اقتصاد مقاومتی بانوان بسیجی به همت بسیج خواهران با حضور امامان جمعه تشیع و اهل سنت، فرماندار، مسئولان اجرایی و نظامی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها