مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»:
زنجان-مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان گفت:آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است چرا که همه ی رزمندگان اسلام اعم از ارتش و سپاه با همفکری وهم افزایی در برابر دشمن ایستادگی کردند.
کد خبر: ۹۳۴۳۸۹۴
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت فرارسیدن حماسه سوم خرداد،سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دوران دفاع مقدس بود و این روز بزرگ نمادی از مقاومت، ایستادگی رزمندگان اسلام در برابر دشمنان می باشد.

 

آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است/همدلی ومقاومت رمز پیروزی در تمامی عرصه ها

 

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، افزود : عملیات بیت المقدس با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی با رمز یا علی بن ابیطالب( ع) در سال ۶۱ شروع و در سوم خرداد ماه پس از ۵۷۶ روز از اشغال نیروهای ارتش عراقی درآمد.

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی وموقعیت جغرافیایی مطلوب خرمشهر که سبب طمع دشمن در به تصرف درآوردن این منطقه شده بود، عنوان کرد: صدام در مصاحبه خود با اطمینان خاطر از تصرف کامل خرمشهر خبر می داد به گونه ای که در یکی ازمصاحبه های مذکور اعلام کرد تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران بی فایده بوده و آنها نمی‌توانند خرمشهر را از ما پس بگیرندو اگر جمهوری اسلامی خرمشهر را پس گرفت من حاضرم کلید بصره را به آنها بدهم.

 

این مسئول با بیان اینکه پس از آزادسازی خرمشهر تاکتیک جمهوری اسلامی ایران از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر پیدا کرد، گفت : پس از آزادسازی خرمشهر،به همت نیروهای مسلح و بسیجیان،دیگر شهرهای محاصره شده نظیر سوسنگرد،بستان،هویزه و.....نیز آزاد و رژیم بعث متوجه توانمندی‌های رزمندگان برای محافظت از کشور شد.

 

وی با اشاره به نامگذاری سوم خرداد به نام روز مقاومت افزود:در عملیات مذکور تمامی رزمندگان اعم از رزمندگان سپاهی ،ارتشی وبسیجی با همدلی ومشارکت توانستند مقاومت بی بدیلی را خلق کنند که منجر به فتح تاریخی خرمشهر گردید.

 

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی( عج) استان زنجان با اشاره به اینکه این پیروزی نشان‌دهنده قدرت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان بود، اذعان داشت : قطعنامه‌هایی  پس از آزادسازی خرمشهر در شورای امنیت تصویب شد که مبنی بر توقف جنگ بود در حالی که بسیاری از خاک کشور ما هنوز در اختیار رژیم بعث بود و فتح خرمشهر نقطه آغاز پیروزی و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی است.

 

 

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و شکست های پی در پی رژیم بعث بیان داشت: قطعنامه ۵۹۸ توسط شورای امنیت صادر و بلافاصله این قطعنامه توسط صدام پذیرفته شد که این قطعنامه به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود.

 

حجت‌الاسلام بیگدلی در ادامه با بیان اینکه در زمانی که بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا  جنگ را مدیریت می کرد جمهوری اسلامی ایران نتیجه ای نمی گرفت، افزود: پس از فرار بنی صدر نیروهای مسلح و بسیج با همکاری، همفکری، مقاومت و ایستادگی فاتح میدان شدند و خرمشهر را از وجود رژیم بعث آزاد کردند.

 

این مسئول با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت( ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون / به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است) گفت: تنها توکل و توسل کردن کفایت نمی‌کند همانطور که در قرآن کریم آمده است( یا ایها الذین ءامنوا تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم/ ای کسانی که ایمان آورده اید اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می کند و گامهایتان را استوار می دارد)، با استقامت و ایستادگی نصرت الهی نازل می شود که نمونه عینی آن را می توان در حماسه آزادسازی خرمشهر مشاهده کرد.

 

وی با بیان اینکه  اگر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی خود توجه داشته باشیم و متکی به کشورهای بیگانه نباشیم،در تمامی زمینه ها موفق می شویم، اذعان کرد: فتح خرمشهر نماد تجلی، ایستادگی و ایمان داشتن به توانمندی های داخلی است چرا که تا زمانی که متکی به کشورهای بیگانه باشیم پیشرفت نخواهیم کرد.

 

حجت الاسلام بیگدلی در پایان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در صدد هستند که ارتش وسپاه را دو نهاد جدا از هم تلقی کنند،یادآور شد: این دو نهاد مکمل و هم‌افزای همدیگر و زیر نظر فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) محافظ مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشوربوده  و این وحدت، مشارکت آنها نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان می باشد.

ارسال نظرات