خبرهای داغ:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان:

نرخ اتصال شبکه ملی اطلاعات در استان همدان به ۹۷.۵ درصد رسید

همدان-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان باتاکید بر اهمیت توسعه شبکه ملی در روستاها گفت:با برنامه‌ریزی دقیق و کار جهادی طی هشت ماه توانستیم نرخ اتصال شبکه ملی اطلاعات در استان را به ۹۷.۵ درصد برسانیم.
کد خبر: ۹۳۴۴۰۸۳
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

نرخ اتصال شبکه ملی اطلاعات در استان همدان به ۹۷.۵ درصد رسیدبه گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی ساکی امروز در مراسم بهره‌برداری و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ارتباط روستایی استان همدان با اشاره به جلسه ۵ ماه پیش که با حضور مجمع نمایندگان و استاندار همدان در دفتر وزیر ارتباطات برگزار شده بود، اظهار داشت: در آن جلسه مصوب شد ۱۶۴ سایت با سرمایه ۱۶۲ میلیارد تومان احداث یا به نسل ۴ و ۵ ارتقا یابند که تا به امروز محقق شده است.

وی در خصوص وضعیت ارتباطی استان همدان گفت: تمام روستاها از تلفن ثابت برخوردار هستند و در خصوص پوشش موبایل نیز همه روستاها دسترسی دارند که ۹۸ درصد مطلوب است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات بستر ارائه خدمات فضای مجازی در کشور است و بسیاری از خدمات روزمره ما از طریق فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه و اتصال به شبکه ملی اطلاعات است.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ملی در روستا با بیان اینکه توسعه ict تاثیر زیادی در توسعه کشور دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و کار جهادی در طول هشت ماه اخیر توانستیم نرخ اتصال شبکه ملی اطلاعات در استان را از ۷۳ به ۹۷.۵ برسانیم.

ساکی با بیان اینکه طی این مدت با وجود ویروس کرونا و محدودیت تردد و تهیه و تامین تجهیزات که وجود داشت با کار جهادی و حمایت‌های آقای وزیر این مهم محقق شد، مطرح کرد: در حال حاضر ۱۵۴ سایت توسط همراه اول احداث و ارتقا شده است که ۲۳۴ روستا را زیر پوشش قرار داده است که از این تعداد ۴۳ روستا سرویس دیگری هم داشته‌اند.

وی افزود: هفت سایت جدید نیز توسط شرکت ایرانسل راه‌اندازی شده که ۳۰ روستا را پوشش می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان  در خصوص میزان بهره‌مندی روستاها از سایت‌های ایجاد شده به تفکیک شهرستان گفت: شهرستان رزن ۱۰ سایت ۱۵ روستا، درگزین ۸ سایت ۱۸ روستا، کبودراهنگ ۳۰ سایت ۳۹ روستا، بهار ۱۱ سایت ۱۹ روستا، فامنین ۹ سایت ۱۰ روستا، همدان ۱۳ سایت ۱۵ روستا، اسدآباد ۱۷ سایت ۳۵ روستا، تویسرکان ۱۲ سایت ۳۴ روستا، نهاوند ۲۰ سایت و ۳۲ روستا و شهرستان ملایر ۳۴ سایت ۴۷ روستا را پوشش می‌دهند که بیشترین کار انجام شده در بخش زند بوده که ۲۳ روستا و حدود ۶۲ درصد ارتقا شبکه داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق روستایی نقل و انتقال و احداث شبکه بسیار با سختی انجام شده است.

ساکی در خصوص پوشش جاده اتوبان تهران ساوه و بالعکس گفت: در محدوده همدان پوشش تکمیل بود و در محدوده استان مرکزی مقداری مشکل داشتیم که با بهینه سازی و رومینگ پوشش این منطقه هم تامین شد.

وی با بیان اینکه جاده‌های مهم ترانزیتی اصلی از پوشش شبکه 3G  و یا نسل ۳ و ۴ یکی از اپراتورها برخوردار هستند، گفت: سال گذشته پهنای باند ۱۵۰ مرکز مخابراتی در حد ۴ مگ و ۱۰ مگ مشکل داشت که امسال کیفیت خدمات در حد یک گیگ افزایش پیدا کرده و کیفیت ای دی اس ال ۲۵۰ بهتر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه حدود ۲۳ روستا باقی مانده که در دست اقدام است که تعدادی از آن برای جانمایی دکل جدید زمان بیشتری نیاز بود، گفت: ما برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات از طریق تکنولوژی‌ها و اپراتورهای مختلف اقدام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ روستا از خدمات ای دی اس ال، ۶۷۰ روستا از خدمات نسل ۳ یا ۴ همراه اول، ۵۷۰ روستا از خدمات نسل ۳ و ۴ ایرانسل و ۳۰۰ روستا از خدمات اپراتور روستایی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: اتصال جغرافیایی به شبکه اطلاعات ۹۷.۵ درصد و از لحاظ جمعیتی ۹۹.۲ درصد به شبکه متصل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات