معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: با مشارکت خوب مردم در پایان ماه رمضان امسال ۲۰۵ میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۹۳۴۵۱۰۶
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هیوا رحیمی اظهار داشت: از این میزان زکات جمع‌آوری شده ۱۷۴ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال فطریه عام، هشت میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال فطریه سادات، چهار میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال کفاره عمد و ۱۸ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال کفاره غیر عمد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه در سطح استان جمع‌آوری شد گفت: امسال این میزان با حدود ۹ درصد رشد روبرو شده است که نشان‌دهنده پابیندی مردم خیر استان به اعتقادات دینی و کار‌های خیر و عام‌المنفعه است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: زکات جمع‌اوری شده در هر شهر، منطقه و روستا با هماهنگی و نظارت امام جماعت و هیات امنای مساجد در میان نیازمندان همان محل و در سریعترین زمان ممکن توزیع شده است.

وی اظهار داشت: در توزیع زکات فطریه و هرنوع کمک دیگری از سوی کمیته امداد اولویت با نیازمندان واقعی جامعه بوده و این نهاد در تلاش برای ترویج سنت‌های حسنه، تفویت فرهنگ احسان و نیکوکاری و تقویت اعتماد عمومی جامعه است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات