خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان:

داشتن ایران قوی، همت جمعی را می‌طلبد/ نگاه به بیرون آورده‌ای ندارد

همدان-فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه داشتن ایران قوی، همت جمعی را می‌طلبد، گفت: ۴۲ سال تجربه کرده‌ایم که نگاه به بیرون آورده‌ای ندارد و نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی راه برون رفت ما از مشکلات است.
کد خبر: ۹۳۴۶۸۳۶
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

داشتن ایران قوی، همت جمعی را می‌طلبد/ نگاه به بیرون آورده‌ای نداردبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی بقایی در آیین افتتاحیه پایگاه‌های دوخواهر در مسجد قدس و مسجد اعظم از توابع حوزه مقاومت حضرت فاطمه (س) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای عملیات الی بیت المقدس به ویژه ۷۵ شهیدی که استان همدان در این عملیات در سال ۶۱ تقدیم کرد، اظهار داشت: استان دارالجهاد همدان از آغازین روزهای دفاع مقدس ایفای نقش کرده است و در این عملیات ۲۱ شهید از سپاه و بسیج و ۵۴ شهید از دلاورمردان عزیز همیشه سرفراز قهرمان جمهوری اسلامی بوده تقدیم شده است.

وی افزود: یکی از شهدایی که در ارتش در این عملیات به شهادت رسید شهید «محمد فتحی پاکرو»، فرمانده گردان تانک تیپ شهید قهرمان و یکی دیگر از شهدا شهید «همه‌کسی»، مسئول عقیدتی سیاسی تیپ شهید قهرمان بود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: از شهدای بسیجی و پاسدار شهید «حمید حجه فروش»، «حاج حسین همدانی»، شهید «علی خوش لفظ» و شهید «مختاران» در این عملیات حضور و ایفای نقش کردند و فرمانده شهید رشید و قهرمان سپاه همدان شهید «محمود شهبازی» در دوم خرداد ماه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: عملیات الی بیت المقدس عملیاتی بود که طی ۴ مرحله از ۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ شروع و تا سوم خرداد ماه ادامه داشت و بعد از عملیات فتح المبین، عملیات بیت المقدس بود که این عملیات ویژگی‌های خاصی دارد.

بقایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع پاسداران دانشگاه امام حسین (ع) که فرمودند عزیزان من خرمشهرها درپیش است، گفت: تکرار این جمله بدون توجه به مفهوم معنی ندارد.

وی اظهار داشت: ما در مقطعی در محاصره کامل بودیم که با عملیات بیت المقدس و فتحی که اتفاق افتاد آزادسازی حدود ۵۸۰ روزه خرمشهر، تمام تحریم‌ها، تهدیدها و بن بست‌ها شکسته شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه بعد از عملیات بیت المقدس پیام‌هایی دریافت شد که آتش‌بس شود، بیان کرد: امروز اگر در تهدید، تحریم اقتصادی، رفاهی و دارویی هستیم، خرمشهرها در پیش است و ۲۸ خرداد همان خرمشهری است که ما با فتح بزرگ می‌توانیم همه بن‌بست‌ها را رد کنیم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های خرمشهرها و عملیات الی بیت المقدس این بود که پیش از آن فرمانده کل قوا یک فرد لیبرال و فردگرا بود و بعد از آن عملیات فرماندهی کل قوا تغییر کرد و حضرت امام شخصاً هدایت و رهبری جنگ را به عهده داشتند.

بقایی عنوانکرد: از دیگر خصوصیاتی که قبل از عملیات الی بیت المقدس وجود داشت انشقاقی بود که امثال بنی صدر خائن بین ارتش و سپاه ایجاد کرده بود که امروز بین ملت ما ایجاد شده است که این انشقاق در عملیات الی بیت المقدس تبدیل به وحدت شد در حالی که پیش از آن اصرار بر این بود که باید سازش کنیم اما قدرت دفاعی و میدان ما نشان داد که همه جا سازش دیپلماسی کارساز نیست.

وی افزود: پیش از آن همه قدرت‌ها برای حمله به ایران کمک می‌کردند و بعد از فتح خرمشهر پیغام‌ها برای مذاکره و آتش بس شروع شد و سازش جای خود را به استکبارستیزی و «هیهات منا الذله» داد که این از ویژگی‌هایی است که امروز هم باید ادامه دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه خرمشهرها در پیش است، تصریح کرد: ۲۸ خرداد باید همه باهم همت کنیم و مثل همیشه مجاهدانه و آگاهانه در انتخابات شرکت کرده و آگاه‌سازی کنیم و به گره‌های ذهنی دیگران پاسخ دهیم و هدایت کنیم و در راستای انتخاب درست تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه داشتن ایران قوی، همت جمعی را می‌طلبد، گفت: ۴۲ سال تجربه کرده‌ایم که نگاه به بیرون آورده‌ای ندارد و نگاه به داخل و اتکا به ظرفیت و استعداد داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی حمایت از «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها» که شعار امسال ما است می‌تواند راه برون رفت ما از مشکلات باشد.

بقایی افزود: انتخابات ۲۸ خرداد ماه، اولین انتخاباتی است که در سطح مقام عالی اجرایی کشور و مقامات محلی و شورای شهر و روستا بعد از صدور بیانیه گام دوم در شرایطی برگزار می‌شود که مشکلات اقتصادی و نارضایتی‌هایی وجود دارد و چالش‌ها و مشکلاتی که با ویروس منحوس کرونا برای کشور ایجاد شده که امید است با این همه شرایط سخت بتوانیم حضور پرشور و مقتدر و قوی در پای صندوق رأی ایجاد کنیم اما ایجاد این شرایط پرشور همدلی، همراهی و مساعدت مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به وظایف بسیج گفت: امیدواریم بتوانیم هرجا که پایگاه برادران وجود دارد پایگاه خواهران هم ایجاد کنیم، کار بسیج رشد، تعالی و تربیت است که بتوانیم نسلی مومن انقلابی پای کار مجاهد بانشاط تربیت کنیم و این ظرفیت را در اختیار مردم محل قرار دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: بسیج از مردم، با مردم و برای مردم است و جدا از حرکت‌های مردمی نیست؛ بسیج لشگر انقلاب و نماینده انقلاب اسلامی در محل است.

وی با بیان اینکه وظیفه بسیج در هر موضوعی است که به رشد، تعالی و گفتمان کمک می‌کند، گفت: باید با هر حرکتی که مانع رشد و تعالی انقلاب اسلامی شود برخورد و موانع را از سر راه برداریم.

بقایی بیان کرد: بسیج وظیفه تأمین امنیت، آموزش همگانی و ارتقاء علمی در محل و رسیدگی به مشکلات مردم در بلایای طبیعی و غیرطبیعی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های بصیرتی، گشت‌های محله محور جزو وظایف برادران است، گفت: امیدواریم بتوانیم همه اهالی محل را جذب بسیج کنیم، به ویژه خواهران و همه مردم را دعوت به بسیج کنیم و بتوانیم همه از برکات بسیج برخوردار شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات