فرمانده سپاه امام سجاد(ع) درگفتگو با بسیج :

رونق تولید داخلی، راه حل مشکلات اقتصادی کشور است

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: راه حل برطرف کردن مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در رونق و افزایش تولید داخلی است و نباید تنها در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها جست و جو کرد.
کد خبر: ۹۳۴۶۹۳۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

سردار اباذر سالاری درگفتگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان  در خصوص انتخابات 1400 و اهمیت حضور و مشارکت مردم بویژه بر سرنوشت شان در مسائل اقتصادی افزود: نکته ی حائز اهمیت این است، مشکلاتی که در کشور وجود دارد همه آن‌ها ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه به اعتقاد اقتصاددانان، تنها 20 درصد از تحریم‌های دشمن در مسائل اقتصادی ما تاثیر دارد.


وی بیان داشت: 80درصد مشکلات اقتصادی ایران را باید در داخل کشور جست وجو کرد، چرا که بستگی به مدیریت و توان اجرایی داخلی دارد و ما کشوری هستیم که منابع و ظرفیت‌های بسیار قوی داریم.



فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام افزود : اگر بدنبال تغییر وضع موجود باشیم بازهم به 2 راهکار و چشم انداز نیاز است، یکی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بی اثر کردن یا خنثی کردن تحریم‌ها می‌باشد و دیگری بحث لغو تحریم‌ها است.


وی یادآورشد: شاهد بودیم که این دولت (یازدهم و دوازدهم) در طول هشت سال از طریق برجام دنبال لغو تحریم‌ها بود ولی در عمل به نتیجه ای نرسید و تحریم‌ها لغو نشد.


فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: در مذاکرات وین هم اگر که تحریم‌ها لغو شود به صورت موقتی است و دوباره برخواهد گشت که این برگشتن برای کشور ما هزینه دارد و سطح معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


وی تصریح کرد: نکته‌ای که هم اکنون اهمیت دارد، این است که دنبال خنثی سازی تحریم‌ها و بی اثر کردن آن‌ها باشیم و برای این منظور باید اقتصاد داخلی خودمان را آنقدر توانمند کنیم که آمریکایی‌ها بگویند این تحریم‌ها برای ایرانی‌ها اصلا اثر ندارد و در اصطلاح «کف گیر تحریم‌ها به ته دیگ بخورد» و بی اثر بدانند و وقتی بی اثر بدانند دیگر ما را تحریم نمی‌کنند.


سردار اباذر سالاری در پایان ابراز داشت: در صورت تقویت و توانمندی داخلی کشورمان، هم ما را تحریم نمی‌کنند و هم ما پایه‌های اقتصادی مان قوی شده است و دیگر با تحریم‌های آن‌ها تاثیری بر معیشت مردم نخواهد گذاشت.

ارسال نظرات