مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه‌ها به عنوان راهبران افکار عمومی می‌توانند با راستی‌آزمایی شعارها و ادعاهای نامزدها و ایجاد زمینه گفت‌ و گو و تضارب آرا، آگاهی مردم را افزایش دهند.
کد خبر: ۹۳۴۷۳۸۷
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، عمران خودآموز  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه ها باید به شناخت و آگاهی مردم از نامزدها بیافزایند و اجازه ندهند شعور انتخابات در سایه شور آن قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر چه انعکاس نظرات، سوابق و برنامه‌ نامزدها باعث مشارکت مردم می‌شود اما نقش رسانه‌ها علاوه بر آگاهی بخشی، تحلیل برنامه‌ها و بررسی نقاط ضعف و قوت نامزدها با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار داشت: رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند و در غیاب احزاب فعال و قوی، در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی وارد شده‌اند اما نباید این مساله باعث شود از تعهد ذاتی خود به مردم و راهبری افکار عمومی غافل شوند.

خودآموز یادآور شد: نقد دولت مستقر و مدیریت شهری کنونی، حق نامزدهاست اما تخریب آنان در یک صحنه نابرابر و بی‌دفاع منصفانه نیست و رسانه‌ها باید رویکرد سلبی و معطوف به گذشته را به رویکرد ایجابی و معطوف به آینده تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه مطالبه برنامه راهبردی از نامزدها، حق و وظیفه رسانه‌هاست، افزود: تبدیل فضای شعاری و کلی گویی به فضای تخصصی و برنامه‌محوری، تنها از عهده رسانه‌های متعهد و حرفه‌ای بر می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: هر چه رسانه‌ها بتوانند بر عمق و شعور انتخابات بیافزایند، خروجی آن به سود و صلاح جامعه و در آینده نیز قابل ارزیابی و رهگیری است.

خودآموز از رسانه‌های رسمی و فعالان فضای مجازی در استان ایلام خواست: به موازات انتخابات ریاست جمهوری، از نقش و اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری غافل نشوند و مردم را در انتخاب درست و اصلح یاری کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۱ امین استان کشور از نظر جمعیت محسوب می‌شود.

۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر از مردم این استان واجد شرایط رای دادن بوده که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۲ نفر زن و ۲۳۳ هزار ۹۰۱ تن مرد هستند.

از مجموع افراد واجد شرایط رای در استان ۹ هزار و ۹۴۶ رای اولی در انتخابات هستند که از این میزان پنج هزار و ۶۰ نفر مرد و چهار هزار و ۸۸۶ نفر زن هستند.

ارسال نظرات