خبرهای داغ:
ملایر-فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: ۲۳۸ هزار و ۴۷۵ نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات برای دادن رای هستند.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۵۰
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷

وجود ۲۳۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، قدرت الله ولدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۳۸ هزار و ۴۷۵ نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات برای دادن رای هستند که از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۹۳۸ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی گفت: همچنین بر اساس آمارهای رسمی، ۵ هزار و ۳۹۳ نفر از این جمعیت رای اولی هستند که برای نخستین بار می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رای در انتخابات شرکت کنند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ثبت نام ۱۹۵ نفر به عنوان نامزد انتخابات شوراهای شهر در شهرستان ملایر، افزود: ۷ نفر از این تعداد انصراف داده و صلاحیت ۱۵ نفر نیز احراز نشده که در مجموع ۱۷۳ نامزد تایید صلاحیت شده در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر این شهرستان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات شوراها، ۱۱۲ نامزد در شهر ملایر، هفت نامزد در اسلامشهر آق‌گل، ۹ نامزد در ازندریان،  ۱۴ نامزد در شهر سامن، ۱۴ نامزد در شهر زنگنه و ۱۷ نامزد نیز در شهر جوکار هستند.

ولدی بیان کرد: برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در این شهرستان نیز ۹۵۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۷ نفر انصراف داده و صلاحیت ۳۲ نفر نیز احراز نشد که در نهایت ۹۰۰ نامزد تایید صلاحیت شده برای انتخابات ششمین دوره شوراهای روستایی شهرستان ملایر با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: ششمین دوره انتخابات شوراها در ۱۶۹ روستای شهرستان ملایر برگزار می‌شود به نحوی که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این شهرستان در این دوره انتخابات برای انتخاب اعضای شورا حضور دارند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه کار برای انتخابات ۲۸ خرداد در شهرستان ملایر را ۵ هزار نفر به صورت مستقیم برعهده دارند، افزود: در ۱۲ دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری، متوسط نرخ مشارکت مردم این شهرستان بالای ۶۰ درصد و نرخ مشارکت مردم در انتخابات پنج دوره شوراها نیز بیش از ۶۳ درصد بوده است.

وی در خصوص فعالیت های تبلیغاتی نامزدها نیز گفت: محدودیتی برای ایجاد ستاد تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در شهرستان وجود ندارد و برای نامزدهای شورای شهر نیز با توجه به ۲ منطقه شهرداری، افراد مجاز به ایجاد ۲ ستاد تبلیغاتی در خارج از محدوده مرکزی شهر هستند.

ولدی با اشاره به تعیین ۴۵ نقطه برای تبلیغات محیطی داوطلبان شوراهای اسلامی در سطح شهر ملایر، افزود: هماهنگی لازم با شهرداری در خصوص ایجاد مکان مناسب برای نصب اقلام تبلیغی، بنر و پوستر نامزدها انجام شده است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ۲۹۰ صندوق اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در این شهرستان پیش‌بینی شده است، گفت: در این دوره از انتخابات با توجه به شیوع ویروس کرونا، ۱۶ شعبه جدید به ۲۱۴ شعبه اخذ رای این شهرستان در انتخابات گذشته اضافه شده و تعداد شعب اخذ رای به ۲۳۰ شعبه رسیده که از این تعداد ۱۵۵ شعبه ثابت و ۷۵ شعبه نیز سیار است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد موثر خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان برای ایجاد شور و نشاط و همچنین فضای مناسب انتخاباتی برای حضور پرشور و آگاهانه مردم، تاکید کرد: اصحاب رسانه نقش موثری برای حضور پرشور، حداکثری و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای دارند که رسانه‌های شهرستان دراین زمینه تاکنون به خوبی وظیفه خود را انجام داده‌اند.

ولدی تاکید کرد: شهرستان ملایر برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند و با حضور حداکثری مردم آماده است و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات