خبرهای داغ:
قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان:

مانع زدایی از صنعت آرد استان

کد خبر: ۹۳۴۹۴۸۰
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

مانع زدایی از صنعت آرد استان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ پس از چندین ماه تلاش و پیگیری های قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان  مانع زدایی از صنعت آرد استان گلستان صورت گرفت.

با حضور دکتر حنان قائم مقام سازمان غله کشور و حجت الاسلام حسینی دادستان استان، سرهنگ پاسدار ابراهیم مهقانی رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه نینوا، رئیس و هیئت مدیره انجمن صنفی کارخانجات آرد استان نشست بسیار مهم با هدف مانع زدایی از صنعت آرد استان تشکیل شد.

سرهنگ پاسدار ابراهیم مهقانی( دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان)افزود: صنعت آرد استان در سال جاری با بسته شدن سامانه فروش آرد مواجه بوده که نتیجه آن کاهش ۴۰ درصدی تولیدکارخانجات آرد استان، بیکاری بیش از ۸۰۰ نفر کارگر و خروج دهها هزار تن سبوس خوراک دام ناشی از استحصال گندم نتیجه آن بوده است که متأسفانه تمام اینها با خام فروشی گندم در حال وقوع بوده است.

در این نشست حمایت قاطع قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه نینوا و دادستان گلستان از فرآیند تولید آرد توسط ۳۲ کارخانه آرد استان که منجر به تداوم اشتغالزایی و جلوگیری از خام فروشی گندم و حفظ موجودی سبوس دام همراه بوده است انجام گرفت.

 با حضور متولیان استانی و کشوری بصورت اختصاصی در دفتر رئیس سازمان غله ؛ با تماس مستقیم با آقای سیف ( رئیس سازمان غله کشور) مشکل سامانه فروش آرد کشاورزان استان گلستان پس از ۸ ماه توقف از طریق بازگشایی سامانه کشوری و ارتباط با بانک عامل مرکزی مرتفع گردید.

در طی چند ماهه اخیر با بسته بودن این سامانه ؛ ۳۲ کارخانه آرد استان قادر به عرضه آرد در خارج از استان نبوده و این کارخانجات مجبور به خام فروشی گندم و انتقال گندم با کیفیت مطلوب به استان های دیگر می شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها