بیانیه بسیج دانشجویی / انتخابات

سلامت مالی، رعایت اخلاق و برنامه محوری، راه شناخت نامزد اصلح
کد خبر: ۹۳۴۹۸۶۳
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبر گزاری بسیج،، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شیروان در بیانیه‌ای خطاب به مردم این شهرستان، ضمن دعوت مردم به حضور پای صندوق‌های رأی، برنامه محوری، رعایت اخلاق انتخاباتی و سلامت مالی در تبلیغات را از موارد شناخت نامزد اصلح ریاست جمهوری عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است:

«مستحضر هستیدکه انتخابات؛ شب قدر نظام جمهوری اسلامی و عرصه تجلی اراده و عزم ملّت ایران جهت تحقق اهداف و آرمان‏های اصیل انقلاب اسلامی است. در گام اول انقلاب، حضور حماسی مردم در مقاطع مختلف، زینت ‏بخش تاریخ گشته و مقوم حرکت‏های تحولی انقلاب اسلامی بوده است. در گام دوم انقلاب اسلامی به سنخیت گام اول، مردم و ملّت رکن اساسی و اصلی حرکت تکاملی و تحولی انقلاب هستند و هر زمان که مردم میدان دار تحولات و حوادث بوده اند، نتیجه مطلوب حاصل شده و نظام حرکت صعودی خود را با شتاب بیشتری طی نموده است؛ بنابراین با استناد به علّت پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی، یعنی «اتکا به مردم» در ایجاد و تحقق تحولات، بسیج دانشجویی شهرستان شیروان متناسب با شرایط سیاسی- اجتماعی ایام معاصر؛ نکاتی را مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به سمع و نظر ملّت غیور و حماسه ساز شیروان می‏رساند؛

۱. علم و پژوهش؛ برنامه محوری

دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است؛ روی دیگر دانایی، توانایی است. نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده است و این عامل تمدن ساز باید با شتاب بیشتر طی شود. مطالبه این است که این راه با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد مد نظر قرار بگیرد؛ لذا یکی از مسائل مهم مورد توجه کاندیداها، باید ارتقاء سطح علمی و ترویج پژوهش محوری در جامعه باشد. شهرستان شیروان با وجود کمیت مناسب دانشگاه‏های آن، ظرفیت لازم جهت شتاب بخشی به حرکت علمی کشور را دارا است، ولی این «قوّه» باید به «فعل» و عمل تبدیل شود. کاندیدا‏های شورای شهر در ایام تبلیغات با برنامه ‏ای مبتنی بر علم و پژوهش به جهت رفع مشکلات و نیاز‌های شهرستان توجه خود را به مسئله مذکور نشان دهند.

۲. معنویت و اخلاق؛ اخلاق انتخاباتی

یکی از عوامل مهم در ساخت تمدن نوین اسلامی، معنویت و اخلاق است که نبود آن حتی با برخورداری مادّی، جهنم می‏آفریند. اخلاق به معنای رعایت فضیلت هایی، چون خیر‏خواهی، گذشت، راستگویی، شجاعت و دیگر خلقیّات نیکو است. شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هر چه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‏آورد؛ این، بی‏گمان محتاج جهاد و تلاش است. بنابر‏این هر شخصی که مدعی مسئولیت و مدیریت در عرصه‌های مختلف است، باید به معنویت و اخلاق به عنوان عامل ساخت تمدن، توجه و با میدان دادن به نهاد‌های اجتماعی به جهت ارتقاء فرهنگ عمومی اهتمام و جهاد داشته باشد. گام نخست توجه به معنویت و اخلاق این است که منش و رفتارکاندیدا‌ها آراسته به اخلاق اسلامی و در تعامل و تبادل نظر با یک دیگر، مظهر رعایت اخلاق اسلامی باشند.

۳. اقتصاد؛ سلامت مالی در تبلیغات

اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین کننده است. اقتصاد قوی، نقطه‏  قوّت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است. اقتصاد هدف جامعه اسلامی نیست، امّا وسیله‌ای است که بدون آن‏ نمیتوان به هدف‏ها رسید. جوانان عزیز و ملّت ایران متوجه باشید که همه‏ راه‏ حل‏ ها در داخل کشور است؛ کسی گمان نکند که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است. این گمان و تحلیل، خطای نابخشودنی و سراپا غلط است. طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه‏ مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. کاندیدا‏های شورای شهر و نیز ریاست جمهوری، جهت اثبات مشروعیت خود در گام نخست، در تبلیغات، سلامت مالی و شفافیت اقتصادی داشته باشند و تبلیغات را به وعده‏ های غذایی آغشته نکنند و از این منکر پرهیز داشته باشند.

بسیج دانشجویی از ملّت ولایت‏مدار شیروان دعوت می‏کند تا با حضور در پای صندوق‏های رای، حماسه‏ ای دیگر خلق کنند و نشان دهند که مرکزیت و رکن اساسی انقلاب، مردم هستند. دعوت یکدیگر به حضور همگانی در انتخابات، تواصی به حق است.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار