خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس خبر داد:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس از افزایش بیست درصدی صندوق‌های آرا در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۰۷۴۱
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام عباس زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه شبکه نظارت در انتخابات، می تواند به عنوان معیار سلامت انتخابات باشد که می تواند از اجرا توسط هیئت اجرایی تا مجریان اخذ آرا باشد که هیئت نظارت بر اعمال آنها از صدر تا ذیل نظارت میکنند.
وی ادامه داد: در اعلام صحت انتخابات هر شعبه، تعداد ارا صحیح و تائید انتخابات، همه در صلاحیت هیئت نظارت است.
عباس زاده افزود: دوره های مختلف آموزشی برای ناظران،ناظرمسئولان، سرناظران و رده های بالاتر برگزار می‌شود و در استان فارس به جهت منظورات کرونا اعضا به صورت همایش های حضوری و آشنایی با آخرین قوانین انتخابات در پنج منطقه برگزار شد تا به نحو احسنت بتوانیم مسیر صحت سنجی انتخابات را پشت سر بگذاریم.
وی با بیان اینکه در استان فارس بیش از 3500شعبه اخذ رای داریم گفت: بیش از 13هزار نفر در شبکه نظارتی این شعبه ها را رصد میکنند.
وی با بیان اینکه در شهر شیراز تاکنون 830صندوق داریم، افزود: احیای این تعداد ناظر دوره های مختلف آموزشی را می طلبد که همه اینها آموزش دیده و با آخرین قوانین انتخابات و تخلفات و نیز گزارش نویسی آشنا شده اند.
به گفته وی، در هر شهرستانی قاضی کشیک و شعب مخصوص انتخابات معین شده تا از روند تخلفات و سیکل اداری را کاهش دهیم و این، روند همیشگی انتخابات است و به جهت گستردگی شهر شیراز، بیش از یک قاضی خواهیم داشت.
مدیرکل هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان فارس با بیان اینکه در شهر شیراز بیش از 2هزار نفر ناظر داریم، ادامه داد: قانون اساسی تصریح کرده که نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و همه پرسی بر عهده شورای نگهبان است و در مورد شورای شهر، شورای نگهبان ورود نمی‌کند.
وی با بیان اینکه شبکه نظارت از افراد متقاضی برای نظارت استفاده کرده و آموزش مداوم در طول سال دارد، تصریح کرد: با وجود چند دوره ناظر بودن و عملکرد ناظرین، امکان ارتقای ناظران، نلظر مسئولان و سرناظران در صورت وجود شرایط، وجود خواهد داشت.
عباس زاده با بیان اینکه حدود بیست درصد افزایش صندوق برای انتخابات پیش رو داشته ایم، و به تناسب، افزایش نیروی های نظارتی هم داشته ایم، تصریح کرد: پیش بینی شده که در صورت نیاز با شرایط خاص که برای ناظران پیش می آید، مشکلی در روند اجرا پیش نیاید و سریع فقدان نیروی های غایب، جبران شود.
به گفته وی، در افزایش صندوق های اخذ رای، شورای نگهبان  افزایش مناطق اخذ رای را در دستور کار قرار داد نه افزایش صندوق در یک شعبه، برای این کار، افرادی را مسئول جایگزینی صندوق های جدید معرفی شدند، و این کار، با همفکری هیئت اجرایی انجام شده است.
عباس زاده گفت: برخی از اشکالاتی که روز رای گیری اتفاق می افتد، جزئی است و با تذکر رفع می شود، اما بعضی دیگر تخلف است که در قانون هم پیش بینی شده که گزارش می شود و روند صورتجلسه و مسیر قضایی خود را طی خواهد کرد، اما برخی موارد به صورت خیلی ویژه با حضور سریع قاضی کشیک و اعضای هیئت های اجرایی و نظارت، رسیدگی و حکم صادر می شود.
وی گفت: موارد تخلفات و جرایم و نوع رسیدگی به آن، در قانون پیش بینی شده است.
عباس زاده با بیان اینکه دادگستری ها به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کنند، تصریح کرد: اگر کسی در بحث انتخابات ریاست جمهوری شاهد و ناظر تخلفی بود، می تواند به دادگستری رجوع کرده و اعلام نماید که تاکنون در این حیطه هم در استان تا کنون پرونده‌هایی تشکیل شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها