خبرهای داغ:
تبریز- فرمانده انتظامی مراغه گفت: ۹ دستگاه ماینر غیرمجاز و ۹۰ تن نهاده های دامی خارج از شبکه توزیع در این شهرستان کشف شد.
کد خبر: ۹۳۵۱۴۱۹
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزای بسیج از آذربایجان شرقی، توحید فارسی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در پی کسب خبری مبنی بر وجود مزرعه ماینر و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس آگاهی به همراه ماموران اداره توزیع برق پس از هماهنگی‌های لازم قضائی به محل اعزام شدند و در بازرسی از محل شناسایی شده تعداد ۹ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

فارسی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: با کشف این دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی افزود: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی دارد و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر آسیب‌های اقتصادی موجب اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود.

فارسی از ساکنان مراغه خواست برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه پیشگیری از اختلال در شبکه برقرسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۹۰ تن نهاده های دامی خارج از شبکه توزیع در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه به کشف ۹۰ تن انواع نهاده‌های دامی خارج از شبکه توزیع در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تخلیه انواع نهاده‌های دامی خارج از شبکه توزیع در یکی از انبارهای اطراف شهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فارسی ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی محل مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی و با همکاری کارشناسان ادارات صَمت و جهاد کشاورزی در بازرسی از محل نگهداری ۴۵ تن نهاده دامی انبار شده کشف کردند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ دستگاه تریلر حاوی ۴۵ تن نهاده دامی فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع نیز کشف و توقیف شد.

فارسی گفت: ارزش کالا های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان ۵۱۰ میلیون تومان است و در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها