شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس 6 رشته برای سال تحصیلی 1400 - 1401 در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان موافقت کرد.
کد خبر: ۹۳۵۲۵۵۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛دکتر رضا نقدی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اعلام این خبر بیان داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای مأموریت پرورش دانشجوی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد و در این راستا رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه با توجه به نیاز جامعه و بازار کار انتخاب می شوند.
نقدی رشته های جدید این دانشگاه را تربیت بدنی، شبکه های کامپیوتری، معماری داخلی و گیاه پزشکی در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای معماری و تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ناپیوسته عنوان کرد و گفت: با اضافه شدن این 6 رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به 58 رشته رسید.
وی اظهار داشت : این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند.
نقدی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به نیاز نیروی انسانی ماهر تنها دانشگاهی است که مجوز توسعه فضای فیزیکی، جذب هیئت علمی، راه اندازی رشته‌های جدید و افزایش دانشجو را دارد.

ئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان: تربیت تکنسین ماهر از رسالت های مهم دانشگاه فنی و حرفه ای است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تربیت تکنسین ماهر را یکی از رسالت‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود: آمار اشتغال به کار پسران فارغ التحصیل از واحدها و مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ۶۷ درصد است.
وی با عنوان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مأموریت تربیت تکنسین بازار کار و صنعت، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور با ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای و جمعیت دانشجویی بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر در سراسر کشور است؛ افزود: بر اساس بررسی‌های آماری ، ۶۰ درصد دانشجویان دختر پس از فارغ‌التحصیل شدن از مراکز وابسته به این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.
رضا نقدی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت به جوانان این مرز و بوم می باشد.
ثبت نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از 30 خرداد آغاز شده و تا 6 تیر ماه ادامه می یابد.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی ، تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها