خبرهای داغ:

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های ۲۰۲۱

شاهرود_۳۴ دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های ۲۰۲۱ حضور دارند و در رشته مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر این حوزه جای گرفتند.
کد خبر: ۹۳۵۳۰۲۴
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های ۲۰۲۱به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم و موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری، ۳۴ دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های ۲۰۲۱ حضور دارند.
دکتر محمد جواد دهقانی رییس این موسسه گفت: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگ‌های منتشر شد.
وی افزود: نظام رتبه‌بندی شانگ‌های در سال ۲۰۲۱ میلادی برای پنجمین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرده است. رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های در سال ۲۰۲۱ در ۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است. اسامی بیش از ۱۸۰۰ دانشگاه از بین ۴۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی از ۹۳ کشور جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: تنها دانشگاه‌هایی می‌توانند در این حوزه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی ۲۰۱۹-۲۰۱۵ در پایگاه وب آو ساینس برخودار بوده‌اند. این حد آستانه در رشته‌های مختلف متفاوت است. دهقانی در خصوص رشته‌های حوزه مهندسی گفت: در رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های، در حوزه مهندسی در ۲۲ رشته رتبه‌بندی صورت پذیرفته است که ایران در رشته مهندسی مکانیک با حضور ۱۶ دانشگاه پر تعدادترین دانشگاه‌های ایران در این حوزه‌های موضوعی شناخته شده است.
در رشته مهندسی مکانیک، از ایران: تعداد ۱۶ دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر این حوزهدر رشته مهندسی مکانیک، از ایران همانند سال ۲۰۲۰، تعداد ۱۶ دانشگاه از ایران حضور دارند که به ترتیب دانشگاه آزاد اسلامی (۴۳)، صنعتی نوشیروانی بابل (۷۶-۱۰۰)، دانشگاه تهران (۱۰۱-۱۵۰)، صنعتی امیرکبیر و فردوسی مشهد (۱۵۱-۲۰۰)، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، علم و صنعت ایران، صنعتی شاهرود، صنعتی شریف، تربیت مدرس، دانشگاه کاشان، گیلان و تبریز (۲۰۱-۳۰۰)، صنعتی اصفهان، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه سمنان (۳۰۱-۴۰۰) در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر این حوزه قرار گرفتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها