جشن میلاد علی بن موسی الرضا (ع) به همت پایگاه های بسیج در مسجد جمعه سرخه برپا شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۰۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، جشن میلاد علی بن موسی الرضا (ع)، امام مهربانی ها به همت پایگاه امام خامنه‌ای (حفظه الله) و پایگاه حضرت معصومه (س) در مسجد جمعه با سخنرانی احمد نطنزی و مولودی خوانی مداح اهل بیت امیر حسین لتیباری برگزار شد.

احمد نطنزی در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه امام رضا (ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند و بدین سبب دوستی عام و خاص را به خود جلب می کردند، اظهار کرد: از ابراهیم بن عباس صولی نقل شده است که می‌گوید: من ابوالحسن الرضا (ع) را هرگز ندیدم در سخن گفتن، باکسی درشتی کنند، هرگز پاهای خود را جلو همنشین دراز نمی کردند، هرگز در برابر همنشین تکیه نمی کردند، هرگز او را ندیدم که قهقهه بزند، بلکه خنده اش تبسم بود.

وی افزود: پرهیزکاری و تقوای امام رضاطوری بود که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می کردند، همه فکر و اندیشه ایشان، حفظ دین خدا و اجرای وظائف الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، پرهیزکاری و عبادت می دانستند.

نطنزی ادامه داد: یکی از اصول مشترک در زندگانی امامان که همواره در زندگی آنها مشاهده گردیده، صبر و مقاومت است، این بزرگواران الگوی بزرگ صبرو قهرمان مقاومت بودند. امام رضا (ع) اهل حلم و شکیبایی بودند. افرادی بودند که نسبت به ایشان بی احترامی می کردند اما این بزرگوار در برابر آنها خاموشی را انتخاب می کردند.

وی بیان داشت: در چشم امام رضا (ع) همه افراد مقام و ارزش داشتند و به آنان حرمت می گذاشت و برابری انسانها را در حقوق ملاحظه می کرد، از تحقیر انسانها و پست شمردن آنان و توهین و استهزاء، سخت جلوگیری می کرد و شکل و شمایل و رنگ و ثروت و.. . برایشان ملاک نبود بلکه انسان در نظر او محترم و عزیز بود. حتی غلامان هم مورد عنایت و توجه بودند و با آنان هم به‌عنوان یک انسان برخورد می کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها