خبرهای داغ:
همدان-نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۹ هزار میلیارد تومان صرف محرومیت‌زدایی شد، گفت: استان همدان در محرومیت‌زدایی جزء استان‌های آخر است.
کد خبر: ۹۳۵۳۷۶۷
|
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
صرف ۱۹  هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه شورای برنامه ریز و توسعه، اظهار داشت: استان ما امروز یک شبکه به هم پیوسته‌ای است که دیگر نمی‌توان به آن شهرستانی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه هر کاری در هر نقطه‌ای انجام دهیم در توسعه استان مؤثر است، افزود: ما باید از فرصت‌ها با قدرت استفاده کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به زودی شاهد تحول عظیمی در بهار و کبودراهنگ خواهیم بود، گفت: در حال حاضر دو منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه مهم و ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر داریم.

وی بیان کرد: بیمارستان اکباتان همدان در ۹ طبقه در حال ساخت است که با تجهیز آن حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت، این بیمارستان یک هزار تختخوابی ۲۰۰ میلیارد تومان پول دارد که برای آذر ماه افتتاح می‌شود که یک بیمارستان VIP است و هم گردشگری و هم سلامت و بهداشت و درمان دارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ۱۹ هزار میلیارد تومان صرف محرومیت‌زدایی شد، تصریح کرد: استان همدان در محرومیت‌زدایی جزء استان‌های آخر است، از این مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان برای راه در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: پروژه مرکز تشخیصی و تحقیقاتی «بیماری‌های نوپدید ویروسی» نیز برای کل منطقه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تا پایان تیر ماه افتتاح می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز ملی سرطان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در حصار امام در حال احداث است، گفت: این مرکز حدود ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد.

وی ادامه داد: منطقه بنک‌داران «توزیع بارانداز غرب کشور» نیز جنب فرودگاه ویژه غرب کشور، به صورت شهرکی است که بسیار برای آن کار انجام شده و به نیابت از ۱۲ استان در این منطقه فعالیت خواهد کرد.

حاجی‌بابایی بیان کرد: بودجه پارک علم و فناوری در طول یک سال گذشته چند برابر شده و ۱۹ هکتار زمین دارد که ۵۰ هکتار نیز به آن اضافه شده است و «منطقه ویژه مبنتی بر فناوری‌های برتر» تقسیم شده که به دنبال ۵۰۰ هکتار تملک هستند که ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی گاوداری ۶ هزار رأسی هم در حال ساخت داریم، ابراز داشت: بودجه عمرانی ما ۵۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند و امسال موفق شدیم برای راه‌آهنی که از همدان و بهار راه دارد و از همدان تا سنندج می‌رود ۳۷۵ میلیارد تومان صرف کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌آهن همدان- ملایر اضافه کرد: ۶۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری شده و ۵۰ میلیارد تومان هم دولت کمک می‌کند و راه آهن ملایر-خرم آباد را مصوب کردیم همدان از طریق بیجار و راه آهن زنجان – تبریز نیز مصوب شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه موفق شدیم رشته علوم پزشکی برای دانشگاه آزاد بگیریم که امسال دانشجو می‌پذیرد، گفت: سپاه در حال پیگیری برای ساخت بیمارستان است.

وی ادامه داد: ما موفق شدیم با نیروی زمینی صحبت کنیم که بیمارستان ارتش تخریب شود و ارتش موافقت کرد که هتل ۵ ستاره برای غرب کشور در آنجا احداث شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پتروشیمی ابن سینا همه گرفتاری ما روی صندوق توسعه بود که وام بگیریم، ابراز داشت: موافقت صندوق توسعه را گرفتیم که ۲۲۰ میلیون دلار بدهد و ۸۰ دلار هم سرمایه‌گذار بیاورد و حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی برای پتروشیمی ابن سینا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان یک انقلاب و تحول عظیمی به وجود آمده است، گفت: استان همدان جزء کم حاشیه‌ترین استان‌ها است، برادری، کنار هم بودن و محبت بسیار بالا است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات