امام جمعه:

اعتبار شهرداری های ایلام ویژه دیده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای شهرداری های استان شد و گفت: لازم است برای عملیات عمرانی بمنظور توسعه و آبادانی شهرها مسوولان کشوری اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۵۵۱۳۵
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به افتتاح زیرگذر شهید کشوری شهر ایلام اظهار داشت: اجرای چنین طرح هایی برای مردم شهر ایلام به یک رویا مبدل شده بود که امروز با اهتمام مسوولان برای رفاه مردم شاهد افتتاح آن هستیم.

وی افزود: افتتاح زیرگذر شهید کشوری شهر ایلام بار ترافیکی در درون شهر را کاهش و موجب رفاه شهروندان می شود که امیدواریم افتتاح چنین طرح های در شهر ایلام استمرار داشته باشد.

امام جمعه ایلام با انتقاد از میزان تخصیص اعتبارات به شهرداری استان تاکید کرد: شهرهای استان ایلام نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری نسبت به سایر استان ها برای توسعه و پیشرفت هستند.

کریمی تبار با اشاره عقب ماندگی های ایلام در مقایسه با سایر استان ها از توسعه یادآور شد: هشت سال جنگ تحمیلی آسیب های زیادی به زیرساخت های استان محروم ایلام وارد کرد که با وجود سازندگی هایی که انجام شده است، اما این استان در مقایسه به سایر استان های کشور هنوز رشد نکرده است.

وی یکی از مشکلات استان ایلام را عدم ثبات استاندار عنوان کرد و یادآور شد: هر چند سال یکبار استاندار این استان تغییر کرده و بر همین اساس بر روی طرح های زمان بر خیلی سرمایه گذاری نشده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه همدلی و وحدت بسیار خوبی بین مردم و مسوولان در استان برقرار است ، اضافه کرد: با وجود جمعیت کم ایلام نسبت به سایر استان ها، همچنان بیکاری یکی از مشکلات اصلی به شمار می رود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در حال حاضر این استان با وجود ظرفیت ها و منابع مهم آب، خاک، نفت و گاز در حوزه ایجاد کارخانه ها و واحدهای صنعتی که موجب اشتغالزایی می شود، سرمایه گذاری کافی انجام نشده است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به ضرورت تقوای الهی اشاره کرد و افزود: اگر چنانچه انسان در امورات زندگی خود ارتباط خود با خدا برقرار کند، همه موانع پیشرو براحتی برداشته می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: مردم استان ایلام همیشه در صحنه بوده اند و یکی از جلوه های حضور مردم مشارکت ۶۳ درصدی آنان در پای صندوق های رای بود که به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: برای حضور و مشارکت بالا در انتخابات همه مردم و مسوولان پای کار بودند و در مجموع با وجود همه مشکلات نظیر شیوع کرونا، تحریم و تنگناهای اقتصادی شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای بودیم.

وی اضافه کرد: برای قدردانی از حضور پرشور مردم استان در انتخابات مسوولان امر وظیفه دارند که خدمات بهتر و بیشتری به مردم استان ارایه کنند.

ایلام در جذب سرمایه گذاران موفق عمل نکرده است 

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام همچنین امروز در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: در استان ایلام زمینه برای سرمایه گذاری مهیا نشده است و در طول این سال ها موفق عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در این شرایط برای بهبود کسب و کار، نیازمند اهتمام همه مدیران برای جذب سرمایه گذاران هستیم.

وی تاکید کرد: چرا با وجود اینکه ظرفیت موجود ما به اندازه یک استان و جمعیت مان به اندازه یک شهرستان است، باید این همه بیکار داشته باشیم.

امام جمعه ایلام گفت: باید زمینه حضور سرمایه گذاران را در استان فراهم و مهیا کنیم که در این صورت شاهد رونق اشتغال و توسعه اقتصادی در استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: چرا محصولاتی را که در استان داریم، گران تر از محصولاتی استان های دیگر است که در راستا باید همه مسوولان استانی پای کار بیایند و این مشکلات را برطرف کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: در این استان باید از استعداد و ظرفیت های نخبگان استفاده و به تولید داخل اتکا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار