یادواره شهدای شیمیایی روستای بوالحسن بانه برگزار شد

مهدی شیخ جعفری جانشین فرمانده سپاه بانه گفت: مردم شهرستان بانه در طول انقلاب به ویژه در ۸ سال جنگ تحمیلی سختی‌ها و مشقت‌های زیادی را متحمل شدند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند
کد خبر: ۹۳۵۵۱۹۸
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  مهدی شیخ جعفری جانشین فرمانده سپاه بانه در مراسم یادواره شهدای شیمیایی روستای بوالحسن در بانه اظهارکرد: مناطق مرزی استان کردستان، در طول هشت سال دفاع مقدس، بار‌ها مورد بمباران شیمیایی دشمن قرار گرفت، در اواخر سال ۱۳۶۶ و اوایل سال ۱۳۶۷ ددمنشی دشمن به بالاترین حد خود رسید و طی آن روستا‌های بوالحسن، میمک، بادمجان، آلوت، کنده سور در شهرستان بانه بیشترین آسیب را متحمل شدند، طی این حملات تعداد زیادی از هم وطنانمان به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.


وی افزود: رژیم بعث عراق حتی به هم وطنان کرد خود نیز رحم نکرد و در جریان عملیات گسترده انفال که بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق صورت پذیرفت، در روز بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۳۶۶ شهر حلبچه را بمباران شیمیایی کرد که در زمان اندکی ۵ هزار غیرنظامی کُرد از پیر و جوان و زن و مرد و کودک زیر مرگبارترین سلاح‌های شیمیایی مظلومانه به شهادت رسیدند.


شیخ جعفری اضافه کرد: خانواده‌های معظم شهدا در طول ۴۲ سال از عمر پربرکت انقلاب و در هر برهه‌ای از زمان از یک سو پرچمدار دین و دیانت بوده اند و از سوی دیگر عامل شکست دشمنان.


وی تاکید کرد: شما خانواده معظم شهدا میراث داران ارزش‌های گرانب‌هایی هستید که شَرف و روح آزادگی در گرو جانفشانی شهدای شما بوده و امروزه آن‌ها سند افتخار مملکت هستند.


شیخ جعفری وظیفه مسئولان را خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا عنوان کرد و گفت: آرامش و امنیتی که امروزه در کشور حاکم است به پاس خون شهدا است و خداوند توفیقی دهد در تعامل باقیمانده با شهدا، شرمنده نباشیم.


وی در پایان با اشاره به اینکه شهدای مظلوم شیمیایی بوالحسن نماد رسوایی حقوق بشر آمریکایی هستند خاطر نشان کرد: شهیدان سرور، مناف و شریف قادری از شهدای مظلوم شیمیایی روستا بوالحسن هستند که نماد رسوایی حقوق بشر آمریکایی هستند، استان کردستان در دفاع مقدس ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و هنوز هم در مرز‌های این استان جان‌های برای حفظ امنیت و آرامش مردم و دفاع از انقلاب تقدیم می‌شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار